fredag 1 maj 2015

Äntligen kom orden....

Äntligen har jag hört de orden som man i alla år har hört på TVn.

I går tog jag bussen in till  Manhattan för att äta lunch med mina kära sysslingar, Maria och Anna och deras mamma. Riktigt trevligt att träffas, konstigt att man har så svårt att få till en lunch eller grill hemma i Sverige bara. Att de skall behöva komma ända hit för att vi skall kunna ses....

På vägen hem satt jag bredvid en mörkhyad äldre man, han sa inte så mycket förrän hans mobil ringde. Utan att egentligen lyssna på hans samtal så hörde man att det verkade som om han hade krockat med någon med sin bil och att hans försäkringsbolag hade varit i kontakt med personen han hade kört på. Samtalet flöt på ganska bra i början och jag förstod att det var nog killen han krockat med som han pratade med. Mkt prat om pengar hit och dit och mkt prat om att han hade varit i kontakt med sitt försäkringsbolag. Samtalet hettade till och BAAM där kom kommentaren jag väntat på.

 - If it´s not good enough, I´ll sue you!!!

Så visst existerar dessa ord i detta land även om jag kanske tror att det inte är så vanligt.
Det var nästan så att jag blev lite skrajsen där jag satt bredvid honom för han blev ganska upprörd av sitt samtal och gjorde t.o.m korstecknet.

Det verkar som om annonsering på stolpar används mkt också....
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar