torsdag 14 maj 2015

The Estate at Florentine Garden

Igår kväll var jag och alla andra som hjälpt till ideellt med barnens luncher på skolorna i Rivervale bjudna på "PTA Thank you dinner" på The Estate at Florentine Garden.
Det är en stor fest lokal som ligger i Rivervale, där många stora tillställningar äger rum. Många har sina bröllop där  "The ball room" rymmer upp till 360 personer och "the cocktail rom" där vi var igår rymmer upp till 200 personer.
Jakob hade bl.a. sin avslutningscermoni i Polisakademin där och Alva och Johan var där på "Sweet heart ball"

Det är inte ofta jag är ute på lite rajtan tajtan här så det var en kväll som bara var att njuta fullt ut på.
Jag tror vi var någonstans mellan 100-150 personer som var inbjudna, och då var det även med några lärare och administrativ personal samt rektorerna.
En mycket trevlig kväll som förutom dans och musik inkluderade 5 rätters middag och vin.
Så Johan fick lämna och hämta mig :-)

Först fick vi plocka på en buffé med en massa goda korvar, skinkor, frukt och grönt osv.
Sen var det dags för en soppa ( pasta och broccoli soppa spetsade med lite chili)
Mellanrätt på en sallad i en god vinägrett, huvudrätt fick man välja på fisk eller kyckling och naturligtvis tog jag fisk. Sen var det kaffe och efterrätt.

Våra svenska vänner fick var hemma med barnen och Johan och kolla på Hockey, det var den sista matchen mellan New York Rangers mot Washington Capitals. Den som vann skulle gå vidare till Eastern conference och naturligtvis vann New York Rangers även om de fick fortsätta spela efter sista perioden.

The Estate Florentine Garden. Dock kom jag inte dit i en limousine utan i en VOLVO!


Min förrätts tallrik med en egen PTA choklad ovanför tallriken...






Den nya styrelsen i PTA som fick svära ed om att se till att allt går rätt till. Så typiskt amerikanskt!

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar