tisdag 5 maj 2015

En helt vanlig dag....

Jag går upp när jag vaknar, dricker champagne och äter direkt importerade croissanter från Frankrike.
Min stylist/hårfrisör/massör/kock/barista och supersnygga solbrända poolkille sköter om mig hela dagen. Jag blir uppassad och ompysslad från det jag vaknar ända tills jag går och lägger mig.

Nähä, det är inte så mitt liv ser ut. Men tänk vilket trevlig liv man hade haft då. Det är i alla fall tur att man kan drömma lite.

Skämt och sido här är en helt vanlig dag i mitt liv som lyxhustru, hmmmm.

Igår 2015-05-03

06.15 klockan ringer och jag masar mig ur sängen för att väcka barnen och börja med frukosten samt gör lunchen barnen skall ha med till skolan.

07.00 alla inklusive Johan sitter vid köksbordet ( i alla fall är det tanken....) Vi har aldrig ätit fruskot tillsammans på vardagarna innan men nu gör vi det och det är så skönt att ha alla samlade om än bara för några minuter...

07.40 min första körning, till Jakobs skola han börjar 08.00
08.30 min andra körning, till Alvas skola hon börjar 08.45

Jag tar mig i regel upp till gymmet nu när jag lämnat Alva och tar ett träningspass mellan 9.30-10.30

men igår åkte jag först och

  • tvättade bilen, såg skrutt ut efter en helg i Boston.
  • Handlade mat - kylskåpet var ganska tomt...
  • Tvättade 3 stycken maskiner
  • Hann ta en kopp kaffe i solen i 30 min. Lycka!
  • skriva i vår dagbok/ bloggen :-)


11.45 Johan kom hem på lunch ( vi försöker få till lite luncher tillsammans ibland antingen hemma eller ute på en restaurang, mkt trevlig bara vi två inga barn!!)

13.00 mötte jag upp en amerikansk väninna på en långpromenad 1,5 timmar  ( i 30 graders värme phu) och en snabb kopp kaffe

14.50 Hämtade Jakob på skolan
15.00 Hämtade Alva på sin skola
Hem och lagade middag ( spagetti och köttfärssås) som vi skulle äta i omgångar idag....

15.45 körde Alva till Girl scouts som idag skulle besöka Nature Center
hem och åt middag med Jakob
16.10 körde Jakob till fotbollsträningen och sen direkt till en föreläsning i Ridgewood ca 30 minuter bort.

17.50 Så när jag satt på den iskalla plåtstolen i ett air conditions rum och frös häcken av mig för att ta bra platser till mig och Agneta inför föreläsningen, men hann tänka att denna tid är bara min och jag är värd att få sitta här om dock i ett iskallt rum på en iskall plåtstol och varken kolla mail, sms eller vara någon annan till lags.

19.00 började föreläsningen av Taga Kyle, frun till Chris Kyle som boken och filmen "American Sniper" handlar om. Mkt uppskattad föreläsning om än väldigt Amerikansk.





Var hemma vid 21 tiden och höll på att dö av värmeslag, för idag har det varit ca 30 grader varmt och nästan lika varmt inne i huset. Men lyckades somna ganska snabbt efter denna dag.


Inte alla dagar ser ut så här men visst är det mkt att göra ( brukar dock begränsa mig ibland för att njuta av att bara vara!!!!)

Idag ( tisdag) har jag kört barnen till skolorna och sedan suttit och bokat en massa undersökningar för oss när vi kommer hem till sommaren. Tandläkarbesök, ta fler sprutor, gyn undersökning för mig, samt bakat en massa Toast Skagen och kanelbullar för Alvas skola har teacher appreciation dag på sin skola.
För visst måste man bara bjuda på lite svenskt och vad är mer svenskt än Toast Skagen och kanelbullar?!?




kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar