måndag 11 maj 2015

Brevlådor

Efter dagens Yoga pass tog jag en lång promenad. Det var super varmt ute, nästan åskvärme, och eftersom jag redan var svettig från Yogan så gjorde det liksom inget att man skulle bli ännu svettigare...

När jag gick där slog det mig att de har ganska annorlunda och roliga varianter på brevlådor.

Brevlåda pyntad med riktiga blommor

Brevlåda i form av ett hus

Varför inte en rymdraket??

Eller ha en målad brevlåda

Eller denna urtrista låda...

Lite exklusivare variant!

Eller vår tråkiga och högst vanliga brevlåda, 857 Berkshire rd 

Förr hade vi olika brevlådor hemma på Ellös också. Mina föräldrar hade min brevlåda som jag gjort i träslöjden i många år innan alla brevlådor skulle se likadana ut.

Saknar dock att få riktiga brev och vykort!
Nu för tiden är det mest reklam eller räkningar som kommer i brevlådan, de räkningar som man inte har autogiro på eller får direkt in på sin Internet bank.

Med risk för att låta lite gammal, men det var allt bättre förr när man fick kärleksbrev och riktiga semesterhälsningar från sina vänner och bekanta.

kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar