söndag 30 september 2018

Kusinhelg

I fredags kväll kom min fina kusin Gustaf hit för att spendera helgen med oss. Han hade varit på kurs inne i stan och skulle åka vidare på söndag kväll.
Så på fredagen mellan all avlämning och upphämtning av barnen på hos diverse kompisar efter lite amerikansk fotbolls matcher och häng hann vi med middag och en lång pratstund.

På lördagen hade jag skrivit upp mig på att medverkar i "the world's largest pet walk". Jag och Harry hade meddelat att vi med t-shirten på skulle gå minst 3 miles under denna lördagen den 29 september. Så efter frukosten tog vi med oss Gustaf ner till Piermont för att promenera. En skön morgon med strålande sol och ljumna vindar promenerade vi piren ut och mötte en väldans massa hundar. Alla verkade vara där för samma sak som oss, njuta av vädret och promenera men jag tror bara det var vi som var där för att sponsra Pet partners.


Kolla in min t-shirt..




På eftermiddagen blev det en massa olika ärenden, lite Corvette åkning och lite häng hemma hos oss mellan hundpromenaderna. Hade både det ena och det andra att prata om. Det är ju trots allt inte så ofta som vi syns så det gäller att hinna med att ventilera alla ämnen...

I morse åkte Johan till Charleston igen och kommer inte hem förrän på torsdag. Barnen stannade hemma med Harry medan jag tog med mig Gustaf in till stan.
Vi började med att promenera "high line" från norr till söder. High Line är 2,33km lång och mkt trevlig att promenera på. I början av High Line håller de på att bygga "hudson Yard" ett nytt område med boenden och affärer. Och nedan byggnad finns med där.


Denna grej kommer öppna till våren 2019.
Och verkar vara en utsiktsplats i många våningar.
Den finns i början av High Line på den norra delen.


Väggmålning utefter High Line, gjord av Berlin födda Dorothy Lannone.
Målningen heter " I lift my lamp beside the golden door.




 Efter High Line gick vi bara runt i stan och njöt av atmosfären. Tog ett stopp för lunch på vad jag tror var en gammal diner. Lite annorlunda ställe men trevligt.


Lunchstället

Sen var det dags att hitta Gustafs buss som skulle ta hon till la Guardia medan jag drog mig hemåt till barnen och Harry. En trevlig helg som alltid är alldeles för kort. Roligt att Gustaf ville vara en del i vårt äventyr. Nu ses vi nog inte förrän till sommaren igen.

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar