fredag 28 september 2018

En lunch vecka

I tisdags var jag på lunch med min granne Pam, hon som förlorade sin man i våras ( the candyman). Vi var på Farmhouse i Westwood, ett ganska lättsamt ställe att äta på där det brukar var en hel del människor. Så även denna dag. Men vi fick ett bord utan problem och hade en jätte trevlig lunchdate med många både roliga och sorgliga samtalsämnen. Vi har ju trots allt pojkar i samma ålder så det finns en hel del att ventilera.

På onsdagsmorgonen var jag och besökt min kiropraktor för lite hjälp med min höger höft och min nacke. Nacken fixade hon ganska enkelt medan höften var det värre med. Har tydligen en höftledsinflammation så det blir till att äta inflammations hämmande medicin i 10 dagar. Vet inte om jag trodde att bara äldre kunde få höftledsproblem... det säger ju lite om mig hahaha börjar jag bli äldre eller hade jag förutfattade meningar?

 I alla fall efter besöket mötte jag upp finaste Linda för lite lunch. Även där mycket att pratat om då vi har tjejer i samma ålder. Tjejer som gör oss båda gråhåriga alldeles för tidigt. Fisktacos stod på meny för dagen och det var väldigt goda, nästan lite för stora.

För torsdagen blev min lunchdate med Aviva inställd då hennes läkarbesök drog ut på tiden. Men det gjorde inget för jag blev bjuden på fika hemma hos Joanette istället. Hennes pappa från Amsterdam är här och hälsar på dem i några veckor så det blev till att försöka friska upp min flamländska. Det är inte klokt vad mycket jag förstår när de pratar men däremot känner jag att jag har svårt att få till mitt prat. Det är tur att han förstår lite engelska även om han har svårt att prata engelska. Jag försökte mig på "flämelska" medan han pratade flamländska.

Luna fyllde 1 år idag och det firade jag och Harry med pompa och ståt. Med kalashatt och paket åkte vi över och sjöng och gratulerade henne.


Harry är redo att åka på kalas...


Fina Luna 1 år!


Återbesök hos min kiropraktor på eftermiddagen igen och jösses vad det knakar i kroppen. Nu skall jag inte dit förrän på måndag i nästa vecka igen.

Idag, fredag, hade jag den allra finaste lunchdaten - med min man!! Det hände inte ofta, men ibland får vi till det och det är så kul att träffas ute och bara vara vi två utan en massa öron hela tiden.

Nu är det bara timmar kvar tills min kusin Gustaf dyker upp. Om han nu hittar rätt buss....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar