måndag 10 september 2018

Street market

I lördags förmiddag var jag hemma hos Zilia som sedan i senvårar har flytta tillbaka hit till NJ efter att ha bott i Australien i 1 år. Kul att träffa hennes barn igen och jösses vad de vuxit på ett år. Och vilket fint hus de fått tag på. I samma område som de bodde senast men mycket större.

Efter lunchen var vi alla fyra plus Harry uppe i Rockleige skogen och hikade. Så skönt att kunna promenera och det inte är fuktigt ute längre. Hade dock tyckte att det kunde varit några fler grader. Har på en vecka gått från 30 grader och fuktigt till kanske 20 grader och svalt och idag ( måndag) regnar det faktiskt igen...




Att dricka vatten i bäcken och springa lös är det bästa jag vet!




Så här roligt tyckte jag det var i skogen!!

Och så här trött blev jag typ 30 sekunder senare.....


På kvällen tog vi med oss Luke upp till Palisades. Alva och Luke skulle åka skridskor, Jakob och Johan ville åka go cart. Passade också på att köpa inte jobbkläder till Johan. Han börjar ju försvinna så alla kläder börjar bli för stora för honom.
Åt även middag på Yard House, jag åt räk- och fisk tacos, så gott! Kan aldrig tröttna på fisk tacos, det är ju bara så gott.



Johan


Jakob



Igår, söndag, tog vi med oss Agneta och åkte upp till Nyack för att gå runt på deras street market. Mycket roligt att titta på och gott att smaka på.




På eftermiddagen var det halvdassigt väder så jag och Johan passade på att ta en löprunda. Jag sprang bara 6 km medan Johan sprang en mil. Eftersom vädret är mycket bättre nu så är det betydligt skönare att vara ute och springa.
Lyxade till det med att gå ut och äta på kvällen. Tror nog att jag börjar bli lite amerikaniserad både vad gäller att äta ute men även vad jag hade för kläder på mig.... Egentligen hade jag redan tagit på sig mysbyxor och en collage tröja efter jag duschat efter löprundan men där går allt gränsen. Mysbyxor har man hemma inte ute bland människor. Så det fick bli ett par jeans men collegetröjan fick stanna på. För några år sedan hade jag ALDRIG visat mig utomhus publikt i collagetröja och osminkad men här är det liksom helt naturligt plus att  jag resonerar lite som att här är det ingen som känner mig...hahaha eller är det så att man är över 40 och inte bryr sig om vad andra tycker längre....hahaha


Jag beställde in två förrätter till mig - lite Chili!!!

Och en god Löksoppa!

Härlig helg som kommer förlängas lite till för idag måndag och i morgon tisdag är barnen lediga från skolan ( det är tydligen någon judisk högtid dessa dag)


Här kommer jag tillbringa hela min måndag!


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar