tisdag 25 september 2018

Skavlan igen

Jag och Agneta var inne i stan på onsdagseftermiddagen för att medverka på ytterligare en show av Skavlan. Bra gäster med mycket intressanta budskap. Programmet sändes i Sverige redan i fredags. Här går det undan...

Dock fick vi var med om lite andra gäster än vad som visades i sändningen. De är lite finurliga dessa tv människor, de klipper och mixar gäster mellan programmen. De som vi fick var med och lyssna på var dock med i fredagens program, Josh Groban, Alan Alda och Amanda Knox. Själv är jag ju där för Fredrik Skavlan, mellan tagningarna pratar han ju lite med publiken och vid två tillfällen fick jag någon slags "kommunikation" med honom. Synd bara att jag inte fick en kopp denna gång heller....
Men de visade publiken i programmet och nog tycker jag allt att jag syntes bättre denna gång än  första gången eller vad tycker ni?

Ser ni mig?


Under helgen hade Johan en kollega boende hos oss. Andreas. Han och Emma och deras barn bodde här i Rivervale mellan 2012-2014 och vi var och tittade på deras hus på vår pre-visit i april 2014. Hade deras hus som en back up om vi inte hittade något annat som vi tyckte var bättre. Nu valde vi ju Monas hus där vi bodde i nästan 3 år inan vi flyttade upp till detta hus som vi bor i nu.
Johan och Andreas åkte till Woodbury på lördagen och in till stan på söndagen medan jag var hemma med barnen och Harry. Helgen gick fort med diverse grejer hela tiden. Alva var iväg på lady crew på PV, jag var och gjorde lite ärenden och så var jag och Jakob och Harry ute och hikade med Wendy och Daryl.

Ny vecka, Harry var hos veterinären igår för att ta vaccin mot kennel cough. Jag var på möte på PV med Alva där vi träffade hennes "studierådgivare" för att gå igenom hur hon trivs på High school med också för att lägga upp en plan för hennes framtida studier.

Idag, tisdag, spöregnar det. Luna spenderar förmiddagen hemma hos oss vilket gör att Harry leker med henne hela tiden och jag kan sitta i lugn och ro vid datorn. Hahaha.

Till helgen väntas ytterligare besök från Sverige, min fina kusin Gustaf:-)

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar