tisdag 4 september 2018

Två High School studenter

Förra veckan var nästan helt hysterisk. På måndagen var jag uppe på gymmet på ett spinningpass. Barnen låg fortfarande och sov när jag kom hem igen. Under dagen var vi iväg på en del ärenden inför skolstarten. Var även och tvättade min bil invändigt och utvändigt. Det såg ut som ett sandtag inne i bilen. Det blir lätt så när man bara hoppar in och ut hela tiden och kanske inte stampar av sig sina skor hela tiden. I alla fall nu glänser den som en röd liten brandbil igen, hahaha.

På tisdagsförmiddagen hade jag en svärmor och en svärfar här med tre barnbarn. Men det var vare sig mina eller Johans svärföräldrar utan en svensk arbetskamrats till Johan. Vi är ju bara hur snälla som helst och har svårt att säga nej. Denna hysteriskt varma dag ( typ 38 grader C och fuktigt) hade Johan lovat sin arbetskompis att hennes svärföräldrar och barn kunde komma förbi och poola lite. Kanske dumt att flytta till ett hus utan pool om man har småbarn tänker ju jag.... hmmm. Då kanske man skall välja ett mindre hus med pool eftersom här är väldigt varmt i många månader. Men men det är väl kanske bara jag som tänker så...
I alla fall de fick badat och jag bjöd på fika. De var väldigt trevliga men det kändes allt lite konstigt att ha folk här som man inte känner ( har inte ens träffat barnen tidigare)
På kvällen var jag och Alva och en hel del andra mammor och deras döttrar och såg på "Mamma Mia 2". Är väl inte så himla förtjust i musikalfilmer men visst var musiken fin.

På onsdagen började då min lilla Alvis High School. Vad hände??? Hon konstaterade på morgonen i bilen på väg till skolan att hon kommer ha gått i alla skolor - Elementary school, Middle school och High School.







Hon var väldigt nervös och pirrig. Det som är bra är att första dagen är det bara Freshmen studenter i skolan för att de skall få chans att lära känna skolan och lära sig att hitta för andra dagen är det hårdkörning som vanligt. Det var bara halvdag första dagen 8-12 men det räckte nog för att smygstartat lite.
På onsdagskvällen var min fina väninna Anna Karin och hennes man Tony inne i stan. De kom hit på onsdagen och åkte hem i söndags. Jag och Johan åkte in till stan på kvällen och mötte upp dem för en härlig middag på en för oss ny restaurang "Vandal". Deras vänner Eva och Magnus var också med och vi hade en jätte trevlig kväll med god mat och dryck och trevliga samtal. Så skönt att få kramas lite extra med Anna Karin igen. Nu syns vi inte förrän i december igen då de skall till NY igen.


Bild lånad från deras hemsida

Varför inte ha en stor kanin som står på händerna?


Torsdag och det var dags för Jakob att börja skolan igen. Ena dags tyckte jag, nu har han varit ledig sedan den 14 juni. Och jag vill gärna få tillbaka mina dagar där jag kan planera vad jag vill eller behöver göra.
Han tyckte att han fått bra lärare och bra klasser och det tyckte Alva också. Då kanske det blir ett bra år i år.
Jag var iväg under dagen och fixade mitt hår, denna gång hemma hos Michelle tillsammans med hennes mamma och hennes väninna. Cathy vår frissa kommer hem till henne också och denna gång passade inte dagen och tiden mig då vi skulle var hos Francine. Tur att det finns valmöjligheter.

Fredag!! Har funderat och försökt känna efter om min vänster häl skulle funka för lite löpning igen. Har ju trots allt inte varit iväg på löpning på 7-8 veckor. Först var vi i Sverige och jag blev där dålig, ont i halsen och tappade rösten. Och när vi var tillbaka här så har det varit alldeles för varmt och kvalmigt. Därför har det bara blivit spinning för min del. Men nu tänkte jag se om det inte skulle funka med lite löpning. Jodå, 6km som bara rann på. Inga problem förrän dagen därpå. Då jag insåg att jag inte hade stretchat. Såååå ont i låren att jag hade svårt att gå i trappor och resa mig upp om jag satt mig. Men men det är bara att bita i det sura äpplet om man slarvar.

Middag och valpgos hemma hos ett par vänner till oss på lördagskvällen. Harry var med och det gick hur bra som helst. Jakob hängde med sina kompisar hela lördagen inklusive på kvällen och Alva är med sin Hannah i deras Lake house från fredag till måndag. ( måndagen är de lediga från skolan Labor day)

Söndags morgon och en promenad i Piermont i värmen och på seneftermiddagen åkte jag och Johan in till stan för att möta upp andra vänner för en roof top bar runda.
Skönt väder, trevlig stämning och god mat och dryck.






Kvällens outfit.


Första stoppet blev på Gallow Green

Ostbricka

Pizza, bra att bunkra med....


Andra stoppet blev på St Cloud på anrika Knickerbox hotel alldeles vid Time Square. Hotellet byggdes 1906 av John Jacob Astor. John Jacob Astor dog i Titanic 1912. Martini drycken sägs ha uppfunnits på detta hotell.

När man satt på roof top baren var vi omringade av Svenskhet!
Fjällräven!

Absolut Vodka

H&M


Tredje och sista stoppet för kvällen var på Hyatts rooftop bar B54 på våning 54. Magnifik utsikt och goda drinkar.




NY är även vackert på natten.


En vecka som passerade med raketfart. Mycket roligt att minnas och ganska skönt att vardagen har börjat ta vid igen. Nu blir det snart ordning på våra rutiner också.

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar