måndag 17 september 2018

Kräftskiva och pizzaparty

I lördags var jag och Harry på hans "small dog social" igen. Han bara älskar det och jag tycker det är så roligt att få se att han har så skoj. Alla hundar är ju i samma storlek så de leker på lika villkor.







Alva skulle till Hannah för ett "sleepover party" natten mellan lördag och söndag medan Johan och jag var bjudna på kräftskiva på lördagskvällen. Den första kräftskivan här i USA så det var ju inget att tveka på när inbjudan kom. Det var ju klart vi skulle gå!!
Importerade kräftor från New Orleans, nästan som "mud bugs" som vi åt i Alabama. Goda men väldigt små. Det var en salig blandning av nationaliteter på detta kräftkalas. Svenskar, britter, amerikaner, finländare, brasilianer, ett par från Argentina. Mycket trevlig kväll som slutade med att vi ställde bilen där över natten och tog en uber hem. Undra varför?!

Tre sådana här fat fanns att tillgå!



Naturligtvis sånger på svenska





Finländaren utrustade sig med fyra hattar...

En rolig grupp människor där snaps och sånger hölls på med in på småtimmarna. Dagen efter kan jag säga som så att jag var lite mör. Och jag skulle hämta upp Alva redan vid 09.30 så det var bara att gå upp. På lunchen var vi bjudna hem till ett par vänner på pizzaparty, där vi skulle baka våra egna pizzor. Och visst var det inga problem för mig att få till några bra pizzor. Med en eftermiddag på över 30 graders värme och strålande sol var det nästan så vi inte behövde stoppa pizzorna i pizzaugnen utan de nästan kokade på bordet. Puh!




Många passade på att stå eller sitta i skuggan



Första pizzan på väg in i ugnen

Mina kanske inte blev så runda men ack så goda!



Trevlig social helg med fint väder. Nu väntas en ny vecka igen med en massa skoj.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar