fredag 30 september 2016

Hösten närmare sig

Idag har det varit rena rama höstvädret, det har regnat och varit allmänt kyligt. Hade för första gången denna höst på mig min tunna jacka och en sjal när jag gick ut. Det var några månader sedan sist!

Är det hösten vi alla går och väntar på? Jag tycker om alla årstider men visst är hösten en härlig tid med alla färger, den friska luften och myset med alla tända ljus och härliga filtar. Bara älskar när jag får tända mina ljus på kvällen.




Affärerna är helt galna nu, det är en salig blandning av pumpor och kryssantemumbollar, halloween pynt och julpynt. Det är tufft för amerikanerna att hänga med då det är så mycket att fira samtidigt....



Vem vill inte ha en uppblåsbar spindel med lysande kropp?!?

Julpynt, granar i mängder tyvärr inga riktiga ännu....

Vad tycker ni om min nyinköpta kalkon?  Är den inte söt!
Inför Thanksgiving!

Fredag idag och strax mys med barnen med lite god mat, idol och 
svenskt godis ( beställt genom ikondi.us, svenskt godis från butik i Kalifornien. Att man kan bli så glad för svenskt godis!!)
Johan är ju hemma i Sverige och jobbar denna och nästa vecka och han är för övrigt på KENT just nu...så det blir till att mysa bara vi tre. 
Och nästa vecka har nog Johan med sig lite svenskt godis han också!!

Trevlig helg!

kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar