torsdag 22 september 2016

Skavlan i New York

Vilken dag igår... Stressade hela morgonen och förmiddagen för att hinna med allt och sen vara hemma och i ordning till kl 13.00.
Lämning av Jakob och Alva på skolan, handling, dammsugning av övervåningen ( städa är inte direkt min favoritsyssla utan något jag skjuter på så länge jag kan), Hot Yoga med en väninna på hennes Gym. Och inte vilket gym som helst utan LifeTime! Ett riktigt flott gym som är hur stort som helst. Riktigt svettigt men skönt efteråt.

Vid 13 tiden igår skulle två svenska väninnor dyka upp hemma hos mig för jag skulle köra in till Manhattan. Vi hade nämligen fått biljetter till att vara med på en av Skavlans tv-inspelningar här på Manhattan. Vi skulle vara på plats vid 15.15 men av erfarenhet vet jag att folk kommer tidigare och köar för att få bra platser och för att vara säkra på att komma in. Det var bara 140 stycken som skulle få komma in i själva studion resten skulle få sitta i en annat rum och titta på storbilds tv. Och jag skulle ju in i studion annars kunde det ju kvitta...eller hur?!?
Vi var där strax efter 14 och naturligtvis stod det redan människor i kö, ett typiskt svenskt syndrom?? I alla fall vi ställde oss i kön och jag fick nr 38:-) jippi jag skulle få komma in i själva studion. Vi hade inte fått reda på i förtid vilka gäster han skulle ha på vilka dagar så man inte valde dag efter gäster.



Först fick vi lämna in våra mobiler och batterier till kameran. Det var total förbud att ta med saker man kunde föreviga händelsen på. Lite synd tycker jag för visst hade det varit kul at få en bild på Fredrik när han sitter där innanför sina ljustaggar. Men, men jag fick i alla fall se och höra honom och det är inte illa.
Sedan gick de igenom handväskan och kollade så man inte hade konstiga saker med sig och så fick man gå igenom en metalldetektor. Snacka om säkerhet!
När vi väl satt i publiken så gick de igenom hur och när vi skulle applådera och skratta och så kom Fredrik in, lite innan han skulle starta inspelningen och berättade vilka som var kvällens gäster. Denna inspelning kommer att sändas i svensk och norsk tv i morgon ( fredag).

Skall jag berätta vilka gäster det var??? Det är klart jag inte kan hålla mig. Det var Ethan Hawke, skådespelare från Texas och för mig mest känd från filmen "Döda poeters sällskap". Stilig karl!

Bild lånad från nätet

Margot Wallström Sveriges nuvarande utrikesminister och statsministerns ställföreträdare var också där. Vilken kvinna, hon har verkligen talets gåva!

Bild lånad på nätet

Fredriks tredje gäst var Arianna Huffington, Grek-Amerikansk författare som pratade om hur viktigt det är att vi sover gott och länge på nätterna.

Bilden lånad på nätet


Och sist med inte minst presenterade Fredrik gästen som han tyckte var värd att göra inspelningen i New York för, the boss - Bruce Springsteen. Denna man som imorgon den 23 september fyller 67 år och han rockar fortfarande!! För mig kommer han nog alltid vara han som sjöng "Born in the U.S.A" och han som hade scarfen runt huvudet och gitarren på magen. Har inte varit på någon av hans konserter men det kanske är något jag får skriva upp på min "bucket list". Han var där för att promota sin nya bok, "Born to run" som släpps nu den 27 september.


Bilden lånad från nätet

Bilden lånad från nätet

Efter några timmar i en ISkall studio köpte vi lite mat inne i stan innan vi begav oss tillbaka hem till NJ igen.

Vilken dag! Vilken lycka!





kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar