tisdag 27 september 2016

Kurs i Italienska

Vad har jag nu gett mig in på? Jo, jag skall försöka lära mig lite Italienska på engelska. hmmm!!Igår var första tillfället för min kurs.


Min kursbok!


Vi kommer träffas en gång i veckan under 8 veckor nu under hösten. Damen som ledde kursen var säkert närmare 75 år och antagligen Italienare i grunden för jösses vad hon var snabb. Tänkte nog när jag såg henne att det här kommer bli lätt som en pannkaka för hon kommer säkert ta det jätte lugnt. Men ack vad jag bedrog mig. Insåg efter gårdagens tillfälle att det blir till att plugga på mellan gångerna för att hinna få in allt i huvudet. Denna grammatik, att jag alltid skall ha så svårt för det:-(

Tanken med min kurs är två anledningar, den första är att Jakob faktiskt börjar läsa Italienska nu på High School så jag tänkte att vi kunde träna och utmana varandra. Andra anledningen är att en av mina kusiner Anna är tillsammans med en Italienare och har bott i Italien säkert 15-20 år. Och de har två små töser som i och för sig förstår svenska och kan prata engelska men det hade varit kul att kunna pratat lite italienska med dem om inte för artighetens skull.
Vi får väl se var detta slutar....

Io sono madre lärde jag mig igår och det betyder typ jag är en mamma, hahaha

Alltid något:-)

kram kram













1 kommentar:

  1. Kul med Italienska! Jag bodde ju ett tag i italien innan jag börja plugga och träffa din trevlig kusin. :)

    SvaraRadera