lördag 1 oktober 2016

Lördagshäng

Idag stod det fixa skidor på schemat. Efter att efter mycket om och men packat in förra årets skidor och pjäxor till barnen i bilen. Och barnen! så var det naturligtvis jag som glömde plånboken hemma...
Snabb tur hem igen och tillbaka till affären. Killen som hjälpte oss blev så förvånad när det var dags för Jakob för att mäta längden.  Som han vuxit. Och det har han, inga byxor passar på längden längre men de passar i midjan utan problem. Min lilla kille har växt om mig och det är bara att inse att han håller på att bli vuxen.
I alla fall, vi fick tag på skidor och pjäxor, Alva kunde ha samma pjäxor som förra året vilket betyder att hon kommer inte få större fötter. De verkar ha stannat i växten.

På eftermiddagen bakade jag, banankaka, hade några bananer som höll på att trilla av pinnen dvs de började bli fläckiga på skalet och jag hade inte hjärta att slänga dem så vad passar inte bättre än att baka på dem denna halvdassiga dag.





Och inte nog med det, det bli smarriga vaniljbullar också. Jakob var i himmelriket, han älskar vaniljbullar!






Har även hunnit fixa lite på utsidan, pumpa, blommor och så lite orange ljus i buskarna. Det är ju trots allt höst och snart Halloween!!


Heja Sverige, Heja USA!!





kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar