tisdag 18 oktober 2016

Jakob 15 år

Måndagen den 17 oktober ( igår), fyllde Jakob 15 år. Känns ganska konstigt för det var inte länge sedan han var en liten kille och nu är han t.o.m längre än mig.

Lite morgontrött!!


Skönsång vid sängen på morgonen och lite paketutdelning. Han hann med lite frukost i lugn och ro samt Skype samtal med både farmor och farfar (som för tillfället befann sig på Rhodos) samt med mormor och morfar. Sen var det dags för skolan. Här så går de ut med meddelande via högtalare på skolorna varje morgon med både vem som fyller år samt för att läsa " The Pledge of Allegiance".




Så denna morgon lästes Jakobs namn upp så hela skola grattade honom så fort de såg honom, alla klasserna sjöng Happy Birthday förutom på Italienskan där de sjöng på Italienska naturligtvis.

Denna kväll skulle bli lite knölig och det blev den också. Johan skulle ut på middag med jobbet på kvällen vilket gjorde att jag fick fixa allt.

14.50 Upphämtning av Alva från skolan
15.00-16.15 läxläsning med Alva
16.15 upphämtning av Jakob efter hans fotbollsträning
17.00 Jag och Alva åt middag ( sallad och stekt kyckling samt stekt halloumi)
18.00 Jag och Alva åkte iväg till hennes första tillfälle på Polis akademin ( föräldrar var tvungna att vara med mellan 18.15-19.00 med jag smög iväg 18.50 för jag har ju trots allt varit med två år innan )

19.00-20.00 Min Italienska kurs
20.10 upphämtning av Jakob och Enzo på Pasta partyt med fotbollslaget samt avlämning av Enzo
20.30 Upphämtning av Alva och Hannah efter polisakademin och hemkörning av Hannah.
21.30 Sängen!! Fast jag låg allt och läste en bra stund :-)

Allt går bra om man har gjort sin planering noga!


RiverVale Police Academy pågår under hela hösten
med avslutning/ uppvisning i December.


kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar