torsdag 5 mars 2015

Snödag igen :-(

Snödag igen, skolorna är stängda. 
I morse vid 05.30 gick larmet för det är så vi ser på det. Mobilerna ringer, hemtelefonen ringer och våra mailboxar blir bombarderade med mail från skolan. Hjärtat slår lite extra varje gång det händer, för helt yrvaken inser man att det ringer och man måste hinna svara så man vet vad som gäller, är det sen start eller är skolan inställd. 
Denna dag blev skolan inställd, det snöar igen ( och skall snöa hela dagen till 19 ikväll) och nu gråter jag nästan på riktigt. Jag orkar inte mer..... denna skottning tar kål på mig och min rygg:-(
Visst är det vackert med all denna snö men får man rapporter hemifrån att fåglarna kvittrar, solen skiner och blommorna sticker i rabatterna blir man lite deprimerad. Jag vill också ha vår och jag vill ha det nu!!! Jag vet att det bara är början av Mars men är inte Mars en vårmånad?? 


Idag blir det som sagt skottning i minst två omgångar, det gäller att hålla efter från början för annars blir det för mycket. Det är ju tur att jag köpt på oss fler skyfflar så vi alla kan hjälpa till (alla utan Johan som sitter i bilen i värmen nere i Florida och hade short och t-shirt på sig igår, nä jag är inte bitter som Tony Rickardsson skulle sagt..)

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar