lördag 14 mars 2015

Antikt/ loppisar

Denna vecka har för min del gått i antikt och loppisarnas tecken. I veckan var jag iväg med en väninna på tre olika ställen. Alla tre var nya ställen för mig, uppe i Midland Park.
Det är så mycket att titta på när man kommer till ett nytt ställe att man blir alldeles överväldigad, men jag lyckades hitta 5 stycken svarta ljusstakar som kommer att bli toppenfina på matsalsbordet både här men även hemma i Sverige:-)

Min svarta ljusstakar, de är för blockljus. Nu är det bara att börja jaga efter ljus också...



Igår, fredag, var Alva bortbjuden på kalas med biobesök och övernattning. Hämtade henne i morse vid 10 och då åt de glass till efterrätt efter frukosten... De hade blivit lite sent igår ca 02.00 vilket gör att hon säkert däckar tidigt idag. Ja, ja huvudsaken är att hon hade roligt!

När Alva var iväg på kalaset så passade vi andra på att gå på bio - "American Sniper" en verklighetsbaserad film med tragiskt slut. Men mycket sevärd, Jakob tyckte nog att den var lite läskig på vissa ställen ( det gjorde även jag ...)
Innan bion var vi på en Asiatisk restaurang där man fick "göra" sin egen mat. För er som har varit på den Mongoliska restaurangen Bamboo i Göteborg vet vad jag pratar om.
Först fick man välja sina egna grönsaker och såser och sedan vilket protein man ville, antingen kyckling, räkor, kött eller vegetarisk/tofu.






Min mat, nudlar med grönsaker och biff/ kyckling /räkor. Supergott!




Idag, lördag, har jag och Johan och Alva varit iväg på antikt igen, denna gång två butiker. Ena butiken har jag varit på innan men den andra var ny för mig, båda i Ho-Ho-kus. Denna gång blev det bara en lerkruka och en plåtburk från det ställe jag varit på innan. Hittade på det nya stället en tavla, måste bara fundera på om den verkligen är värd så mycket som ägaren ville ha....

Mkt fina saker som man bara vill ha....

Annars händer inte mycket idag, det har regnat hela förmiddagen, är för tillfället uppehåll. Kalkonerna springer vilda på gatan och Alva tränar med kroppsmålning inför sin kommande karriär.




Aj, vad ont det gör ;-)

Imorgon, söndag, väntas kramkalas och vänner från Ellös på besök:-)
Hoppas de nu bara hittar hit.....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar