torsdag 19 mars 2015

2:a stoppningen av polisen...

Ja, ja det kanske var mitt fel....
Har idag varit en tur inne på Manhattan och jag körde!, igen.  Efter förmiddagen inne i city skulle jag köra till Bronx efter lunchen och se orkidé utställningen på "New York Botanic garden". Och där var väldigt många trafikljus och mkt folk och jag kanske satt och pratade med min vännina och bara följde lastbilen framför mig och ett tu tre så hade jag en polisbil bakom mig med sirenerna på. Så det var bara att veva ner rutan och snällt förklara varför jag körde mot rött.
Men det var en snäll polis så det hände inget mer än att han tyckte att jag skulle följa trafikljusen istället för lastbilarna framför mig ;-)


Bara älskar vimlet!

Lite svenskt inne på Manhattan - Adjö!!





Olof i filmen Frost - denna bild är till er Clara och Emma :-)



Dagens lunch intogs från denna matvagn (får se om man blir magsjuk i natt - skoja bara), supergod mat!!

Underbart väder, äntligen lite solglasögon!
En man med reflexväst, jag bra älskar dem - reflexvästar alltså;-)

" Det finns över 12 000 taxibilar (yellow cabs) i New York. Yellow cabs är ett av New Yorks kännetecken. Det går inte att beställa en yellow cab, utan man måste vinka in den."




Eftermiddagen spenderades som sagt på Botaniska trädgården, jösses vilken vacker utställning. Ni som känner mig vet ju att jag älskar blommor!



Bara själva byggnaden är ju vacker i sig.



Så många olika färger och sorters orkidéer det finns, man blir ju alldeles salig!













Inte bara orkidéer utan även regnskogsväxter, savann och öken växter



Grapefrukt!

Super spännande, någon som vet vad den heter?



Denna bilden fick var med för den vita kaktusen ser ju ut som en snopp, hahaha:-)


När jag kom hem och samlade in barnen som varit iväg på olika håll så visade det sig att Alva tappat en tand i skolan idag och här får de sådana här halsband att bära hem tänderna i, gulligt eller hur!?


Lång och lyckad dag, längtar redan tillbaka till vimlet!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar