onsdag 18 mars 2015

Finbesök och surdeg

I söndags hade vi finbesök hemifrån här under dagen. Det vara bästa grannen Linda, hennes två söner  och hennes mor. 
Skönt att fylla på "kramkontot" lite, och kul att få lite nya tidningar, svenskt godis, svenskt kaffe och barnens favorit mjukost på tub:-)
Kort och intensivt men det besöket lever vi länge på...

Alva var dassig och hemma i måndags, lite feber och förkyld men nu är hon på G igen. Denna vecka är det Alva som har nationella prov (PARCC), hon behöver inte göra testet i engelska språket utan bara mattedelen. Och det räcker, för bara mattedelen håller på i två dagar.

I morse satte jag en surdeg (supertack för receptet min kära brödguru, Anders R), har börjat tröttna på att det aldrig finns bröd med tuggmotstånd här. Har dock funnit vissa affärer som har riktigt bra bröd, typ kavring och ett annat börd med lite knaprigare skorpa. 
Vi får väl se om detta funkar, iså fall skall det bubbla i surdegen i morgon eller i övermorgon. Fortsättning följer.....

Min första surdeg!

Jag har varit och jobbat på Alvas skola idag, lugnet före stormen på kortet nedan.

I väntan på anstormningen av alla barn......

På eftermiddagen var jag förbi två inredningsaffärer och en affär som påminner om "ordning och reda" hemma i Sverige. Det fanns en massa fint att titta på och mycket inspiration inför våren.

Min nya favorit affär:-)


I "West Elm" affären (en av inredningsbutikerna) fanns det Svenska doftljus!!!!

Visst får man lite vår- och sommarkänsla....


Alva har denna eftermiddag efter skolan varit iväg med två kompisar till ett shopping center en bit härifrån. Jag och Jakob passade på att ta en skön långpromenad, det gäller att passa på när vädret är hyfsat (fortfarande mössa och tunna vantar för det blåser en del, det yrde t.o.m lite snö i morse...)

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar