tisdag 3 mars 2015

Klippning och vin:-)

Igår var jag bortbjuden på ett klipp och vin skall inte säga party men det blev det lite ändå hihi.
Vi var fem kvinnor som samlats hemma hos F, där en jätte trevlig frisörska dök upp. Vi visst ju att vi skulle klippas eller vad man nu ville göra, så det var inte direkt en överraskning att hon dök upp...

På tre och en halv timma hann frisörskan med följande:
2 slingningar
2 färgningar
3 klippningar
5 hårtvätt inkl huvudmassage
5 föningar

Inte illa eller hur!? Vi som blev ompysslade satt undertiden medan vi hade färg och dylikt i håret och drack lite vin;-), dippade lite och bara pratade skit och hade det jätte trevligt.
Detta koncept har jag aldrig varit med om tidigare, vet inte ens om det finns i Sverige men är väldigt vanligt här i alla fall i det området som vi bor i. Och så roligt!!!!
Har redan bokat in nästa tillfälle i slutet av april:-)

Det är ju inte lätt att fota sig själv, men så här blev resultatet ( jag bara slingade, ingen klippning denna gång..)

Har precis kört Johan till flygplatsen, han skall iväg med jobbet till Florida några dagar och jag är inte avundsjuk :-(

Om en timma skall jag möta upp en vännina för vi skall iväg på akvarellkurs, kursen är 9 tisdagar framöver, vi får väl se om jag kan lära mig något ( borde inte var så svårt för jag kan ju inget idag..)

Resultat kommer senare....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar