söndag 29 april 2018

AKC Canine Good Citizen

Harry har varit och klippt sig i veckan och jag med för den delen. Båda lite kortare inför sommaren!
Skönt då klarar vi oss några veckor till.

Igår var jag och Johan ute på "date" bara vi två. En lugn och skön middag på ett favvo hak, "communal kitchen" i Nyack. Först en cocktail, sen förrätt i form av ostbricka och så god mat på det. Inte alls dumt!


Min cocktail var en blandning av vaniljvodka, päronlikör och prosecco.
Mumma för själen!


Idag, söndag, är Alva på konfirmationsträning igen. Efter idag är det bara en gång till och sen själva konfirmationen. Johan körde in i morse och jag skall strax åka och hämta henne. Hade varit en bra dag med fint väder att spendera i stan men jag och Harry var redan inbokade med att göra hans CGC test i Westwood på förmiddagen idag.
AKC - American Kennel Club började 1989 med dessa certifierade test som en bevis på att ens hund tillsammans med sin tränare/ ägare klarar av ett 10 stegs test där de visar att de är väluppfostrade och är duktiga på lydnad och kommandon. Om du vill läsa mer så gå in på nedan länk för mer info.

http://www.308569.com/Hundar/Dog-Training/1012055054.html

Harry klarade detta test med bravur och fick en fin rosett och ett certifikat som bevis. Så nu skall vi bara se om vi kan hitta var vi skall göra testet för att bli "therapy dog" också.


I väntan på vår tur att få göra testet.
Han var hur lugn som helst.


Duktiga Harry!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar