fredag 4 maj 2018

Bingo

I onsdags kväll var jag och några väninnor på Bingo. Ja, du läste rätt. Johan frågade mig hur gammal jag var...Han tyckte det var jätte kul att jag skulle i väg på Bingo. Tror han har ganska förutfattade meningar om att man är gammal när man spelar bingo!
I alla fall, denna Bingo var anordnad av PFO ( Parent Faculty Organization) motsvarande PTA som jag varit med i på Alvas skola. Tänkte att jag nu skulle bli lite mer engagerad i High schools aktiviteter då jag till hösten har två barn i High School! När hände detta? Att de blev så stora!!

Det var en insamling till PFO och priserna var Design handväskor. Inte vilka som helst utan splajdans nya och supersnygga. Väskor bl.a från Karl Lagerfeld, Coach, Tory Burch, Dooney & Bourke, Furla och Valentino. Inte illa eller hur?! Vann jag någon? Nä, naturligtvis inte men jag var såååå nära. En kul kväll med mycket spänning.








Wendy, Carolyn, Teresa



Var och serverade lunch på Alvas skola också häromdagen och för er som inte vet hur det ser ut så ser deras mat ut så här. Och jag har en lista där jag prickar av barnen från och ger dem den mat de skall ha.






Igår var jag och spelade tennis med Kim. Hon är sååå duktig men jag undrar om hon jävlades med mig igår för jösses vad jag fick springa fram och tillbaka, kors och tvärs.



Jag på väg ner till tennisbanan!
Måste ju göra lite reklam för Volvo när man kan.


Tenniskjolen är på!

Skön morgon med 25 grader varmt och sol


Jakobs start på dagen, tycker ni att han har blivit Amerikaniserad? Detta är absolut ingen vanlig syn utan oftast flingor och mjölk, ägg eller någon smörgås.
Men ibland är det kul att servera något oväntat :-)

Våffla med Nutella


Poolen öppnades igår, sent för att vara oss men det har ju inte varit speciellt värmt denna vår så bättre sent än aldrig.

Före....

Efter....


Skall strax iväg och ta ut Luna på en promenad och sedan är det lunchservering på Alva skola igen. Hur skall de klara sig när jag slutar efter denna termin???

Lite lugnt och skönt för mig och Johan i kväll, medan barnen har lite häng med sina kompisar antingen här hos oss eller borta hos någon kompis vi får se hur det blir med det.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar