onsdag 16 maj 2018

Min första uggla

Johan kom hem i från Charleston på fredagseftermiddagen. Jag och Harry hängde lite ute i solen.



På kvällen hade Jakob årets första poolparty med sina vänner. Faktiskt lite kul att ha över alla barn igen och se dem hänga tillsammans utomhus utan alla elektriska saker ( mobiler, paddor, datorer, tv apparater...)




På lördagen unnade jag mig ett besök hos "L'atelier de Sophia" för att fixa till mina fötter. Så skönt!




På lördagskvällen var vi bjudna till Agneta och Ola på lite grill. Det blev vit sparris till förrätt och grillat lamm denna gång,  så gott.  till efterrätt lite Rom och en cupcake, aldrig fel!!







På söndagen kom regnet.... och jag som skulle iväg med min fotogrupp för ett fotouppdrag vid Ringwood state park. Naturligtvis åkte jag även om det var lite blött. Skönt att vara utomhus i några timmar och bara koncentrera mig på att få till bra bilder och lära mig min kamera. Det är sååå svårt att fota manuellt.


Ni ser vilken förutsättning jag hade...


Några av mina foton som jag tog under vår fototripp:









En av mina kurskamrater spexar lite :-)







Ser ni droppen?







På kvällen grillade vi, har kör mig en ny kokbok för att få lite nya ideér.

Att grilla romansallad med en sås gjord på cream friaste, grädde,
gräslök, senap, salt och peppar är hur gott som helst.

I måndags var det dags för ett besök på gymmet igen - spinning. Svettigt, jobbigt men skönt efteråt.
Annars en dag med bara en massa ärenden att göra. En halvtråkig dag!

I går började jag och Harry dagen med en promenad med Joanette och Missy i Old Tappan woods. Vi såg en uggla och en räv utöver alla rådjur, ekorrar och fåglar.

Inte världens bästa bild men min först Uggla utan att den är på Zoo.

Ser ni räven?

Dessa två :-)


Sen hade jag och Harry Luna hemma hos oss hela dagen. Så otroligt varmt på förmiddagen och själva dagen 34 grader varmt och sååå klibbigt. Inte konstigt att det regnade och åskade och blixtrade och blåste storm på kvällen.

Jag hade telefonmöte med styrelsen i SWEA. Då vi bor ganska utspritt och måste ha ett styrelsemöte i månaden så tog vi denna gång till möjligheten till telefonmöte och det funkade faktiskt ganska bra. Lite tråkigt att inte mötas och se varandra men snabbt, effektivt och informellt.

kram kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar