onsdag 4 april 2018

Key west dag två

Hade springkläderna med mig så på lördagsmorgonen hade jag ställt klockan på ringning vid 06.00 för att bege mig ut på en runda. När jag kom ut ur hotellet var det kolsvart, det jag inte tänkt på var att det är mörkare på morgon ju länge söderut du åker....Hmmmm.
Skit detsamma tänkte jag, nu är jag ju påklädd och klar. Det var bara att stoppa musiken i öronen och ge sig iväg i denna ljumna morgontimma.
Kan ju säja som så att jag var inte helt ensam utan mötte minst 2-3 män som var ute och sprang och 2 tjejpar som var ute och powerwalkade. Men minns att jag tänkte undra om detta är en god idé att ge sig ut ensam i mörkret. Men jag är ju "snabb" tänkte jag så jag får väl springa ifrån dem om någonting händer.




Naturligtvis hände inget mer än att jag blev svettig och trött. Väl tillbaka på hotellet en stund senare hade det sakta börja ljusna och det var alldeles tyst och stilla. Satte mig ute vid poolområdet för att "svalka" av mig och få ner pulsen. När jag väl kom upp var det bara att väcka Johan och putta ut honom på sin löprunda.
Vilken god frukost vi åt sen, som vi njöt!


Sakta kom ljuset....


Dag två började vi med att besöka den mest södra punkten i USA. Det var ju bara ett måste.








Sen hälsade vi på hemma hos Ernst Hemingway. I hans hus som idag var ett museum bodde 54 katter. Alla fet och väldigt söta. De härstammade från hans första katt "snowwhite" och har 6 tår på framtassen istället för det normala 5 tårna.
















Ser ni en av katterna som står och tuggar på kudden?






En av de första poolerna som grävdes ner i marken ute på Florida Keys.
Byggd redan på slutet av 1930-talet



























Han rum som han skrev alla sina böcker i


På eftermiddagen blev det poolhäng och lunch vid poolen innan vi drog in till centrum igen för lite god mat och dryck. Promenad utefter havet och kollade på alla gatukonstnärer.

Drink vid poolen!!











Murrig men vacker och varm kväll!


 kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar