måndag 16 april 2018

Hatar telefonköer

Sitter just nu i telefonkö med SAS kundtjänst och har suttit i 58 minuter. Telefonrösten sa en väntetid på 21 minuter och bara det är ju hysteriskt länge att vänta när man måste. Än är jag inte framme utan tänkte göra lite nytta samtidigt som jag väntar.....























Förra veckan bjöd på mycket roligt. Härliga vårpromenader med Harry och diverse andra hundar i olika konstellationer. Harry och jag hade vårt sista kurstillfälle på therapy dog nu gäller det bara att klara testet framöver. Har bokat in honom och mig på ett CGC test i slutet av april så vi får se hur det går med det först innan jag bokar in oss på theraphy testet.

Harry har varit hos veterinärn och tagit en "spruta" eller rättare sagt någonting de sprutade in i hans nos. Jag har bytt veterinär eller rättare sagt är kvar på samma ställe men bytt person. Mycket lugnare och mer förstående än den sanna tjejen. Både Harry och jag tycker bättre om denna tjej. Skall se till att alltid boka in våra saker med henne framöver.

Min fotokurs denna veckan blev inställd igen....och jag so hade varit iväg i skogen och tagit en massa bilder på vatten iför tillfället. Det var läxan, att ta olika bilder med olika inställningar på kameran på vattenfall eller vatten som rör sig över stenar.









Alva var iväg på konfirmationsläger fredagen till söndagen. Hon hade haft jättekul och de hade gjort den stora planeringen inför själva konfirmationen. Den är ju snart, 20 maj!
Johan åkte till Shanghai i lördagsmorse och skall vara borta i en vecka. Så helgen spenderade jag och Jakob med många långa och sköna promenader med Harry. Vi var och shoppade lite skor till Jakob och shorts inför sommarsäsongen. Jakob hade även tre killa hemma hos oss i lördags och lagade mat inför sin Italienska presentation denna vecka. De lagade mat och filmade och pratade italienska. Kändes nästan som om man var i Italien. Mycket skratt och goda dofter från köket.

I fredags var Ola över och invigde årets första grilltillfälle. Vi satt ute i 30 graders värme och bara njöt av god mat och lite rosé vin. Agneta var ju i Sverige förra veckan och deras son på skolresa till Tyskland så han var ena gräsänkling.

Nu vecka, som började med störtregn och allmänt dassigt väder. Men det känns nästan som om det inte kan bli värre väder än idag. Börjar tvivla på om sommaren någonsin kommer komma detta år.






Ps. har fortfarande inte kommit fram till SAS, 1 timma och 17 minuter.... Grrrr
Är lagom vansinnig. Stackare som kommer svara i telefonen....


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar