fredag 6 april 2018

Mina skatter

Med Johan hemma igen så kom resten av packningen med hem. Mina nyinköpta skatter från vår resa till Key West. Så glad för dem, skall bli kul att se vad vi skall använda dem till.


Rom från Romdestilleriet, Key lime kakor, Key lime - ingefära och mango sås, två olika kryddmix

Jag och Harry har varit och gjort ärenden hela förmiddagen, vi var till Lowes och köpte glödlampor, planteringsjord, utebelysningslampor med solceller ( om de överlever så kan jag ta med dem hem till Sverige) och lite annat smått och gott. Sen var vi på djuraffären och köpte ny hundmat till Harry. Han har ju varit lite kinkig med sin mat det sista. Jag tror att han tycker det är tråkigt att äta samma smak hela tiden så nu slog vi till på både en påse lax och en med anka. När han provsmakade hem var det med god aptit. Hoppas verkligen detta kommer göra susen.

Sen bar det av vidare till Agneta på lite lunch och kaffe. Hon åker till Sverige i morgon den mocklisen. På vägen hem hämtade jag upp foton som jag skickat in för framkallning. Var ju på min fotokurs igår och behövde framkalla lite bilder tills nästa tillfälle. Igår var vi på Paterson museum och fick det för oss själva. Först fick vi en presentation och sedan fick vi gå loss på alla deras föremål. Alltifrån propellrar från Charles Lindbergs flygplan, till en av de första ubåtarna som var byggda i Paterson, revolvrar, och olika vävmaskiner från tiden de hade sidentillverkning i Paterson. Mycket intressant. Här är några av mina foton som jag tog igår. Jobbade på att använda F,  SS ( sluter speed) och rätt ISO.










På eftermiddagen kom Joanette över med Sofie och deras hund Missy på lite fika. Nu väntas middag som Johan fixat skall bli så gott och skönt att bara får sitta ner.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar