söndag 22 april 2018

Broadway

Middagen i fredags var hur god som helst. Trevligt sällskap, härliga samtal! Skall jag tillbaka till denna restaurang? Ja, kanske men inte med barnen. För den var kanske i dyraste laget och själva stämningen inne i restaurangen passade kanske besökarna ( åldersgruppen 60-80 hahaha)


Kvällens outfit!

Hälleflundra på pesto och morotspure´
med sparris och och broccoli


Teresa och Mona

Anne, jag och Trish


Igår, lördagen, skulle jag och Alva ta med Hannah på hennes födelsedagspaket. Heldag inne i city.
Vi hämtade upp henne strax innan 12 på förmiddagen och började med en lunch på Shake shack. Förbi Time Square för de obligatoriska bilderna!! Vidare till Broadway för att se "Chicago", så fin musik och så duktiga artister. Vi var alla tre mycket nöjda med föreställningen.








När vi nu var på väg till föreställningen såg jag affischer överallt. Antagligen finns de alltid där men nu såg jag dem :-)











Man får ju inte fota inne i salongen... Oops!



Efter föreställningen hade Alva bestämt att vi skulle gå och äta på "Ellen Stardust", en diner i 1950-tals stuk där alla servitörerna sjunger och uppträder. Väldigt lyckat, både Alva och Hannah hade hur roligt som helst. Även jag drog på smilbanden i bland och förundrades över hur duktiga servitörerna och servitriserna var.
Vi fick stå och köa utanför restaurangen i nästan två timmar innan vi fick komma in. De tar inte emot reservationer så det var bara att gilla läget. In skulle vi!! Som tur var så var det hyfsat varmt och skönt nästan 20 grader. 











Dessa töser!!!



 Innan kvällen var över typer 12 timmar efter att vi hämtade upp Hannah så avslutade tjejerna med var sin glass.




Sen övernattning hemma hos oss och i morse iväg till den diner för lite brunch. Ingen illa födelsedagspresent eller??

Jakob och Johan var hundvakter för Luna och började med vårstädningen ute i trädgården på vår baksida på lördagen och på kvällen var Jakob över till Tanner för födelsedagsfirande med övernattning.

Idag söndag efter diner brunchen har jag och Johan gjort färdigt allt på baksidan och suttit ute och njutit av den underbara solen!!

Stanna här nu sol, är du snäll!!

kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar