måndag 4 januari 2016

GOTT NYTT ÅR!

Ja, då var det ett nytt år igen och nya löften.
Detta år är mitt 15:de år som jag kommer ha godis uppehåll mellan nyår och midsommar. Jag är väldigt svag för lösgodis och choklad, därav har jag godis uppehåll varje år för att visa för mig själv att jag har god karaktär och kan avstå från mina behov och dåliga vanor. Hittills har jag alltid lyckats, brukar dock ha en dag kring påsk då jag unnar mig godis bara för att jag vill.

Nyår spenderade vi med några vänner, en trevlig kväll men lite annorlunda än vad vi är vana vid hemifrån Sverige. Det var ingen sittning med 3-5 rätters middag, pyntat och finklätt här inte utan mer en vanlig fest med dans och "take out" i form av kinamat och sushi. Några minuter innan tolv började jag tom tvivla på om jag skulle få någon Champagne att skåla i. Champagne blev det även om det blev lite kris och stressigt med att få fram det i tid. Men vi hann och det blev en skål framför tv:n när klockan var tolv och bollen på Time Square föll ner:-)

Kinamaten är uppdukad...

Barnen satt och åt framför tv:n

Jag och två av mina vänner. Hon i mitten är ägaren till huset vi hyr. De bor nu i Stockholm....

Dans.....

Mer dans...

Alla flaskorna skulle öppnas

Krisen och stressen i köket räddades och vi hann få Champagnen i tid!



Igår var vi och firade en annan väninna till mig som fyllde 50 år. Vi hade ordnat en överrasknings brunch med henne och hennes familj samt ytterligare några familjer. Totalt var vi 21 personer och hon blev så förvånad och överraskad när hon kom till restaurangen och såg oss att hon började gråta. Hon var helt överlycklig!
Naturligtvis blev hon lite utspökad!



Jakob hade match igår eftermiddag och hans lag vann med 7-4, hurra vad bra! De hade fått nya matchkläder också. Han spelar nu under vintern i två olika lag. Hans vanliga lag , Arsenal, som har svart/röd/vita kläder och så spelar han för Rivervale, och de är blå/vita. det laget han vann med igår var Rivervale. I morgon har han två matcher med Arsenal och en träning med Rivervale, så det gäller att ligga i. Det kommer bli fotboll mellan 18.38-21.30 i morgon!







Nu är det dags för mina engelska studier igen.....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar