söndag 10 januari 2016

Hälsa och nyttigheter

Som ni vet så kämpar jag på med mitt godis uppehåll. Det går bra men det är inte lätt, av erfarenhet vet jag att de första veckorna är jobbiga då man skall försöka leva utan så mycket socker.
Det är inte bara sockret som skall försöka minskas på här. Tänkte även försöka träna mer detta år, har ju insett att jag inte är 20 år längre och att kroppen faktiskt behöver röra på sig för att må bra och för att fungera....
Denna vecka har det blivit två stycken spinningspass, ett pass med Hot detox Yoga och två långpromenader varav en från Volvo och hem.

I morse har jag även försökt göra en uppiggningsboost med bara nyttiga saker i. Ser ju att många gör det och verkar må bra av det. Vi valde att bara ta citrusfrukter och morötter istället för en massa grönt i form av grönkål, persilja och selleri. Herrskapet här hemma är lite skeptiska till för mycket av det nyttiga...
Kanske skall man minska på kaffet eller utesluta det helt. Nä, jag bara skoja där går min gräns. Kaffe måste denna kropp ha!!


Apelsin, Lime, grape och morötter

Fantastisk färg och väldigt uppiggande!
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar