lördag 6 september 2014

Yoga, yoga, yoga - I LÖV IT:-)

Jakob har nu gjort sitt val gällande fotbollslag, han valde att spela för Arsenal U13. Så idag har vi varit och hämtat upp hans nya matchställ. Nästan samma färger som hans tidigare lag i Sverige, Orust P01.

Jag stapplade/ rullade/ ålade/ kröp/kved/ och led när jag skulle ta mig upp ur sängen i morse. Mina lår/höfter/ben var (är fortfarande) som trästockar fyllda med över 100 kg betong i varje ben.... Så går det när man inte stretchar ordentligt, då får man lida pin.
Dessa unga, snygga, små (säkert inte mer än 150cm långa och med italienskt påbrå.... å jag har inga förutfattade meningar...), smala varelser som leder passen borde få känna hur det känns att vara en riktig kvinna från skandinavien över 170 cm, och med lite för många kilon;-) då kanske de hade sänkt tempot lite.
(Skall sägas att jag var inte den enda som tyckte att gårdagens pass gick lite för fort och tufft... men jag ger inte upp - just bring it on;- ) )

Det hindrade som sagt inte mig från att åka till gymmet i morse och göra ett pass med YOGA. Det var första gången i livet jag provade Yoga och " I LÖV IT"! Det känns som om det kan vara ett bra sätt för mig att träna på inemellan dessa pass med högt tempo och snabba rörelser.
Ni som känner mig kanske säger - vad var det jag sa - lite nedvarvning och lugn och ro är det som du behöver och jag kan nog än så länge hålla med!!!

Har tyvärr insett att även om jag är 27 år ;-) i huvudet så är inte min kropp det längre....den behöver mycket mer omsorg än den har fått den senaste tiden.

Fortsättning följer på denna träningsvecka....

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar