fredag 5 september 2014

Då var det gjort....

Igår var första dagen i skolan. Både Jakob och Alva var lite nervösa och spända inför att träffa alla nya människor och behöva lyssna och prata engelska hela dagarna. Men det gick hur bra som helst, båda var supernöjda när jag hämtade dem efter skolan.
Jakob hängde med sitt komipsgäng några timmar efter skolan, de är några killar och tjejer som hittar på både det ena och andra tillsammans. Så skönt för oss att se att han har hittar några att umgås med så snabbt. Alva tog med en kompis hem efter skolan, det gäller att passa på när de vill umgås med andra barn.
Tjejen som är redo för sin första dag i 5th grade!

Alva med sin fröken Mrs Constants

Redo för att börja! Väskan är supertung och de bär runt alla böcker och pärmar i den hela dagarna

Jakob på väg in på skolområdet med några av sina nya vänner

Undertiden de var i skolan fick jag tillfälle att känna lite på hur mina dagar kanske kommer att se ut. Förmiddagen spenderade jag i mina joggingskor, tog en promenad på 1 mil i mycket snabbt tempo och eftersom det fortfarande är ca 30 grader ute så blev det lite svettigt!! Tänkte att det var bäst att smygstarta lite i och med att jag idag skulle besöka gymmet för första gången....



Så idag hände det, jag var på gymmet och tog första passet!! Har fått en vecka "gratis" träning för att se om jag trivs där och då tänkte jag ta ett pass om dagen, välja lite olika former av pass. Finns ju en hel del att välja mellan... förutom passmöjligheter finns det boxning, styrketräning, en hel del massa maskiner ( typ löpband, cyklar, stegmaskinger, roddmaskiner, crossmaskiner you name it!) där man samtidigt kan se på tv, arbeta med sin dator som man naturligtvis kan koppla in i sin maskin!! Och om man vill se på film samtidigt som man tex cyklar eller löpträninar kan man gå in i biorummet där det visas film hela dagarna. Lite too much eller vad säger ni????

Dagens pass var roligt men tufft, många nya steg och rörelser och i ett mycket högt tempo. Kände att jag hängde med på rörelserna men kanske inte att jag hann fullfölja rörelserna hela vägen ut men det kommer nog efter hand att man känner igen allt. Var ju ett tag sedan jag gick på pass, det har mestandels varit promenader, lite löpning och spinning de sista åren. Men skam den som ger sig.... Passet jag deltog i idag var "Total vision" och det gällde steppbrädan, hantlar, matta och tung boll. I morgon bitti blir det Yoga om jag nu kan röra mig då!! :-)

kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar