måndag 1 september 2014

Stoppad av polisen.....

Idag skulle vi ge oss in till Manhattan. Nästintill alla är lediga idag för de firar Labor day, men vi trodde att alla skulle vara iväg och ute på middagar med sina familjer. Och vi gissade rätt, vi var nästan ensamma.

Men resan dit blev lite annorlunda kan man säga. Jag hade bestämt mig på morgonen att idag är det minsann min tur att köra inne på Manhattan. Ja, vi har blivit lite bekväma, det är ganska lätt att köra dit och det är ganska skönt att bil när man skall hem...
På väg ner till George Washington bron på  New Jersey sidan kom naturligtvis en polis ikapp mig och blinkade och visade in mig till kanten. Och ni som vet mina polissällskap under våren hemma i Sverige vet kanske vad jag kände....
Attans också tänkte jag men visste samtidigt att jag körde 51 på en 50 väg så att jag blev stoppad kunde ju inte bero på hastigheten...
Och mycket riktigt han ville se på registreringsbeviset och körkortet. Inga problem jag visade både och men då visade det sig att egentligen skulle han ta bilen på plats för jag körde en oregistrerad bil ( dvs den hade gått ut juli 2014). Och jag kör en lånebil från Volvo!!! Som tur var, var Johan med och fick förklara att det var en tjänstebil och att Volvo var ägaren så vi fick köra vidare. Barnen var ganska lättade i baksätet och det var jag med:-)

Väl inne på Manhattan shoppade Johan loss på skor och tröjor i Soho och vi hade en trevlig lunch tillsammans på en italiensk restaurang.
Efteråt körde jag upp till " Naturhistoriska museet" ni vet där de spelade in en hel del scener av "Natt på museet" med Ben Stiller.
Museet är väldigt stort och man blir ganska trött av att se alla dessa skelett och djur. Såg dock en väldigt bra film om vithajen.

Bilresan hem till Rivervale gick utan problem. Och jag kan ju säga som så att det var inte sista gången jag körde på Manhattan. Busenkelt ;-)


 
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar