torsdag 11 september 2014

Veckans träning

Då var det dags att lämna veckans träningsresultat. Det är tur att jag har varierat mig lite i olika pass för jössus vad träningsvärk jag har haft i min kropp denna vecka.

Först låren/höfterna/benen sen gick smärtan över till armarna, kunde knappt köra bil i tisdags, orkade inte lyfta armarna. Efter det var det dags för smärta i mage/ländryggen som äntligen har börjat ge sig:-) och nu tillbaka till mina överarmar igen- känner mig som Karl Alfred med sprängande överarmar. Tror mina muskler snart gör att skinnet spricker;-)

Torsdag - Promenad i väldigt rask takt, 1 mil

Fredag - Total Vision  Our signature "all-in-one" class combines aerobic training and sculpting using a variety of equipment such as Steps, Bosus, balls, weights, tubes and more. SUPERJOBBIG!!
Lördag -Serenity Yoga Learn the hatha series of asanas (poses) combined with breathing to affect your entire state of being. Improve flexibility, mental focus and reduce stress
Söndag - Promenad i väldigt rask takt, 1 mil
Måndag - Intense Tone Tone & define your body while using your own body weight, dumbbells, bars & bands to strengthen each muscle group. SUPERJOBBIGT!
Tisdag - Ride One hour workout for your mind & a challenge for your body. Kan ju säga som så att spinningen som jag har gått på hemma i Sverige var ingenting mot detta pass. Nästan fullt ös medvetslös hela tiden och stående....
Onsdag - Pilatus Ultimate mind-body exercise focusing on your core (abs, hips, buttocks, lower back) Strengthens, tones, & stretches ALL of your muscles. Improve posture, flexibility, balance and reduce stress! + Promenad i rask takt, 7,5km
Torsdag - Hot detox Yoga Hot Detox Yoga Expect to sweat, energize, detoxify, and renew in this empowering and transforming yoga class.

---------------------

Har hunnit känna både glädje och sorg över att vara här i USA. 

Glädje över att många tror att jag är au pair eller barnflicka vilket gör att jag känner mig yngre  - med tanke på att maxåldern för att åka som au pair är 26 år:-)

Sorg över att det känns som om mina barn är i fängelse på dagarna, skolans område är totalt förbjudet att beträda under skoltid om man inte jobbar på skolan eller är barn i skolan. Inte riktigt som i Sverige där föräldrar är mer än välkomna att vara med i klassrummet under dagarna.

Skulle igår lämna av en väska med fotbollskläder till Jakob och blev mer eller mindre påhoppad av en storvuxen man över att jag befann mig på området. Blev hänvisad och efterföljd av honom tills jag gått in på " Main office" och anmält mig och mitt ärende över att befinna mig på skolområdet. Efter mycket om och men fick jag lämna Jakobs väska där och han fick tag på den senare under dagen.

Med eftertanke så är det ju bra att de är så hårda med sina regler för det finns mycket konstigt folk här som gör hemska saker men samtidigt kan man ju vara lite trevlig mot sina medmänniskor ;-)


kram kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar