tisdag 27 februari 2018

Underbara solskensdag

Underbar dag, önskar det var så här fina dagar alltid. Tog hem Luna till oss under dagen så jag inte behövde passa några tider för att gå ut på promenad med henne. Så skönt! Kommer bli många sådana dagar framöver, där hundarna kan springa på vår baksida och bara ligga och sova ute i skuggan om de tycker det är för varmt i solen.




På lunchen mötte jag snabbt och lätt upp Linda på en lunch. Hon hade en liten break mellan sina möten ( hon jobbar ju på Volvo), tog med henne till "The old 76 house" i Tappan. Detta ställe som varit på många gånger tidigare är bara ett måste att få visa upp. Så mysigt och så god mat. Valde ( nästan som vanligt...ibland tar jag den som förrätt) Ceasarsallad med kyckling. Det trevlig med denna rätt är att de gör den vid bordet och så är den sååå god. Kan tänka mig att Johan kommer klaga på att jag stinker vitlök idag för jag känner riktigt hur det osar från munnen.Hahaha.

På eftermiddagen innan jag hämtade upp barnen från skolorna så gick jag och hundarna med Carolyn på en härlig långpromenad. Så skönt och så kul att bara snacka lite skit med henne. Hon tycker att det ser så overkligt ut när hon möter oss i min röda bil och det är Jakob som kör. Vad tycker då inte jag.... denna lille pöjk som nu är över 180 cm lång och kör MIN bil. Vad hände???

Nu ikväll skall Jakob ut på avslutningsmiddag med sitt Bowling team och deras tränare, medan jag får försöka tänka ut någon middagsmat IGEN.... Alva nämnde något om Thai mat, hmmm kanske tar den lätta vägen ut idag?!?

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar