söndag 11 februari 2018

Harry förevigades

Jakob hade sin sista bowling match för denna säsong i måndags och de vann som vanligt...
Nu får vi se om han hittar på någon annan sport eller aktivitet med skolan under våren. Han funderar på tennis men vi får väl se om han kommer med i skollaget. Det är ju trots allt många ungdomar som tränar med specialtränare och har spelat i många herrans år, och det är allt lite krav på vilka som kommer med i skollaget. Man kan inte mer än prova och få nej.

Jag vara iväg på styrelsemöte med SWEA New Jersey i tisdagskväll och blev invald som vice ordförande. Får se hur mycket jag kan bidra med. Jag hoppas i alla fall så chansen att lära mig hur SWEAs organisation fungerar. SWEA är en organisation som bildades av Agneta Nilsson i Los Angeles 1979, så den har allt några år på nacken. SWEA har ca 7000 medlemmar i 30 olika länder i världen med totalt 70 lokalavdelningar. Först har vi den internationella styrelsen med ordförande och vice ordförande och med sina sju regionordföranden valda av respektive region.
I varje lokalavdelning typ New Jersey finns en egen styrelse där jag numera kommer ingå. Vi får väl se om jag får ett kläm på detta efter ett tag. Skall i alla fall bli kul att lära sig lite nytt och träffa nya människor med annan erfarenhet i bagaget.


Avgående styrelse. Eller i alla fall två kommer sitta kvar för nästkommande period.





I onsdagskväll ringde telefonerna och meddelade att på torsdagen skulle skolorna öppna 90 minuter senare pga att snön som hade kommit skulle frysa till blankis morgonen därpå och då ville de att vägarna skulle hinna röjas och göras körbara innan föräldrarna gav sig ut. Vilket i och för sig är bra. Detta gjorde att på torsdagen skulle det bli sovmorgon ( och ingen dag skulle offras på sommarlovet).
Men på torsdagen vaknade Jakob med världens huvudvärk och feber. Det var bara för honom att stanna hemma. Alva körde jag til skolan som vanligt.
På kvällen hade Alva filmkväll med sina vänner Emma och Hannah. Hannah åker ju alltid upp till sin vinterstuga på alla helger mellan december och april. Hon är skidlärare för småbarnen så hon jobbar ALLA lördagar och söndagar. Så om de vill hänga får det bli på vardagarna.

Jakoben fick stanna hemma under fredagen också, även om han inte hade någon feber. Tror inte att det var influensan som alla andra är sjuka i nu utan säkert bara en bonnförkylning. Han är allt lite hängig och förkyld så vila är nog det rätta.

Jag och Harry var hundvakt för Missy på fredagen vilket gjorde att allt blev mycket lättare när Jakob var hemma för då kunde han hjälpa till med hundarna.


Harry och Missy fick följa med och lämna Alva på skolan


Det var svårt att skiljas från Alva när hon promenerade från bilen till skolan tyckte Missy.




Vi tycker om varandra och så är vi i samma storlek.

Lite mys i bilen

Promenad med tre hundar på eftermiddagen.
Jag kan om jag vill!

Missy somnade på en av våra köksstolar...

Med huvudet igenom ryggstödet...

I går på förmiddagen var jag, Johan och Jakob ute på lite ärenden. Det skulle inköpas födelsedagspresent till Johans kollega och Jakob fick följa med som chaufför.

Vår Chaufför

När vi skulle köpa 50-års ballonger på partycity,
var det mkt pyntning om Alla Hjärtans dag!


Och den kommande St Patricks day!!

På eftermiddag var jag på målarkurs på Harrys klubb där han tar sina kurser. Jody Whitsell var konstnären som hjälpte oss få våra fina husdjur till att bli perfekta på duken. Så kul och så roligt.


Så här såg sketchen ut som Jody gjort på Harry.



Det var ju bara att börja.....
Ett Lejon?

Så här blev resultatet.
Coolt eller hur!!












Trevlig gäng kvinnor och män


På kvällen var Johan på 50 års kalas till en kollega från Volvo. Ett riktigt fancy party med 4 rätters meny. Naturligtvis var jag också medbjuden men fick tack nej pga att jag redan var bokad med att gå på bio med 13 underbara kvinnor. Vi hade bokat denna lördag sedan veckor tillbaka. Det var dags för film nr 3 om Christian Grey ( Fifty Shades Freed)
Vilken kväll, vilken film. Så synd att det var sista filmen....


Dagen till ära bar vi rosa sjalar.
Jag var ju på bion med två olika kompisgäng,
 varvid det ena gänget redan hunnit in till sina stolar,
två rader framför detta kompisgäng.



kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar