fredag 23 februari 2018

Sommarvärme

Vädret svänger som sagt väldigt snabbt här. I lördags hade vi som jag nämnde i föra inlägget snöstorm medan vi i förrgår ( onsdagen) hade 27 grader C och strålande solsken. Jakob gick med shorts och t-shirt till skolan och jag sprang omkring med linne och flip flop tofflor. Gissa om jag njöt!
Men det svängde tillbaka redan igår (torsdagen) till kallt väder och mössa och vinterjacka igen. Vad är det egentligen som händer med vår miljö?




I onsdags kväll började jag en ny klass med Harry. Eller rättare sagt första tillfället var utan hundar, med information och frågor och förklaringar över vad vi skall lära oss.
Jag har nämligen anmält mig och Harry till en "therapy dog class" vilket menas att vi skall lära oss hur jag och Harry skall kunna vara behjälpliga som terapihund.

Inte servicehund ( assistans hund) som är för en viss person med funktionshinder av något slag och inte ESD ( Emotional support dog) utan tanken är att Harry tillsammans med mig som förare skall kunna ge stöd inom vården, skola och omsorg. En terapi hund arbetar för att öka välbefinnandet, motivationen och hälsan för klienten, patienten eller eleven. Kan bli riktigt roligt att se om vi kan få till det här. Han har många fördelar men även några nackdelar som vi antagligen måste arbeta med. Fortsättning följer....

Fredag idag och det är så skönt. Jakob skall iväg på fest till Olivia ikväll, hon fyller 16 år idag. Alva skall hänga med sina vänner och jag och Johan har bokat biljetter till en bio "the post". Får se vad vi tycker om den.

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar