torsdag 11 januari 2018

Träning hos veterinären

Första träningstillfället hos veterinären gjorde vi idag. Harry skakade bara jag öppnade dörren på parkeringen och han kunde lukta sig till var vi var. Jag hade stoppat med mig en liten burk med kokt skinka och annat gott som han skulle få om han var duktig.
Fick med han ur bilen och in i väntrummet och där skakade han lite hysteriskt som i tisdags. Jag satt mig ner lugnt och stilla och började prata med en farbror som var där för att hämta upp sin hund från en operation. Harry skakade fortfarande, hoppade upp på bänken bredvid mig och skakade ännu mer. Har läst eller hört någonstans att man skall vara försiktig med att "trösta" sitt djur när de är i ett sådant tillstånd. Hans rädsla kan då förvärras av att jag säger "att det är ok" att vara nervös. Så jag rörde han inte utan sa till honom att lägga sig ner. Efter några minuter tog jag en tidning och bläddrade i och sa till honom att lägga sig ner igen.
Veterinären kom ut och skulle prata med mannen och Harry skakade fortfarande. Men ett tu tre efter ytterligare några minuter så la han sig ner och slutade skaka. Så jag fråga honom om han var ok  - ja, jag pratar med min hund ibland...hahaha
Han såg ok ut så jag tog fram skinkbitarna och gav honom dem och sen sa vi hejdå och åkte hem. Vi skall göra detta i morgon också och jag håller tummarna på att det kommer gå lättare men vi får se.


Vi skall nog få ordning på det här Harry Barry!


fortsättning följer...

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar