fredag 5 januari 2018

Snödag

OK, då hade vi först snödagen ( dvs ledigt från skolan) igår. Klockan 05.23 ringde alla telefoner, mobiler och meddelande lämnades om att skolan var inställd för dagen. Johan valde att ta några telefonmöten hemma på morgonen även om snöande inte hade kommit igång. Däremot blåste det något alldeles förskräckligt. När Johan drog sig till jobbet vid 9 tiden så började det snöa och höll sedan på till sent på eftermiddagen. Jag och Alva var ute på förmiddagen och skottade garageuppfarten och så tog jag och Jakob garageuppfarten efter lunchen. Harry som älskar snö tyckte det var lite roligt men det var nog för kallt för även han klagade efter en stund utomhus. Det var bara att ta in honom och blåsa bort alla snöbollar i hans päls med hårtorken.

Så här lite snö var det på morgonen när jag drog upp rullgardinen.

Detta var på eftermiddagen

Man såg inte ens vår väg


En lycklig Harry


Idag, fredag, så blev det sen öppning på skolan. Vilket innebär att de fick sovmorgon och startade skolan 90 minuter senare dvs 09.30. För de vill inte att alla föräldrar skall ut på vägarna och köra innan de har hunnit fixa dem. Skönt för oss alla, mysfrukost med jazzmusik i bakgrunden och tända ljus kan det bli bättre?

Jag och harry var ute och skotade på baksidan på förmiddagen så han fick lite utrymme att springa omkring på utan att bli full av snö hela tiden. Jag gick in efter en stund för det var bonnkallt ute men Harry stanna kvar en bra stund till innan han krafsade på altandörren och ville komma in. Nu sover han som en prins.

Nu vill jag in....


Trött Harry!


Strax skall jag iväg och jobba på Alva skola, sedan upphämtning av Jakob för han och Johan skall åka och fixa lite papper inför hans bilkörning, sen ut med Luna på en promenad. Det är bara att ligga i....

Ha en skön helg!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar