söndag 21 januari 2018

Öppet hus på PV

Jaha, då snöade det natten mellan tisdag och onsdag, vilket innebär "sen öppning" av skolorna på onsdagsmorgonen.  Så det blev en lugn start på morgonen med frukost utan att stressa.

Var och serverade lunch på Alva skola mellan hundpromenaderna och på kvällen var det öppet hus på PV highschool ( Jakobs skola). Det är ju dags för Alva att börja där till hösten så det var presentationer och rundvandring för alla som går i 8th grade. Lika snurrigt denna gång som när jag var där med Jakob. Det är en stor skola med många korridorer som slingrar sig hit och dit i en virrvarr. Men hon skall nog också lära sig hitta när det väl är dags efter sommaren.

På torsdagen kom Joanette över med Missy för att gå en långpromenad med mig och Harry och ta en kopp kaffe när vi var klara.


Harry och Missy

Harry väntar otåligt på att Missy skall bli färdig med sitt ben

Och väntar.....

Man blir trött på att leka med sina kompisar

På fredagen spenderar jag många timmar på Alvas skola igen med att servera lunch ( undra om rektorn tycker att jag är där för mycket för när jag kom hem låg det ett tackbrev i brevlådan från Alvas rektor som tackade så mycket för all tids jag hjälper till på Holdrum school som volentär)
Harry hade jag lämnat in för klippning så jag behövde inte stressa för hans del. Hans badning och klippning tar vi ca tre timmar....


Alva och Harry spelar lite piano

Nyklippt!

På eftermiddagen när Harry var klar mötte vi upp Mona och Latte vid Lunas hus. Mona skall hjälp mig att ta hand om lUna nästa vecka när jag skall åka på SWEAS möte. Det är skönt att ha vänner som ställer upp när man behöver hjälp.

Jakob hängde med sina kompisar på fredagskvällen så jag och Johan och Alva gick ut och åt middag och sedan blev det Skavlan och På spåret på tvn.

kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar