tisdag 16 januari 2018

Plattekill

I fredags var jag och fikade hemma hos min Israeliska väninna Aviva, de har också skaffat hund. Och inte en utan två jättefina vita små fluffbollar. De har räddat dem från en familj som inte kunde behålla dem så de är redan två år gamla och rumsrena. Nästa gång skall vi introducera Harry med dem. Kommer nog gå jätte bra.
Jakob slutade tidigt från skolan för de har sina sista "midterm" test denna vecka. Skönt för det har allt varit väldigt intensivt sedan jul.

Efter frukosten på lördagen åkte vi all fyra upp för att bowla. Jakob tror ju ute riktigt på att jag är duktig på att göra "strikes" så det var bara att bevisa för honom var skåpet skall stå. Hahaha


Nyoljade banor betyder bra rull!



Tjusiga dojor behöver man ju...

Jakob i action

Alva i action

Alltså det är svårt att se men jag började första rundan med 3 strikes i rad
och sedan ytterligare en till.
Dock kom jag bara tvåa!


På andra rundan vann jag men lyckades inte få till lika många strikes.
Men jag tror nog Jakob var lite imponerad.


Solen strålade resten av dagen så naturligtvis satt jag ute och pressade en bra stund. Det gäller ju att passa på när solen är framme och det inte är snorkallt ute. Harry tyckte också det var skönt med lite bättre väder.










På söndagen åkte vi upp till Plattekill, typ 2,5 timmar norrut, för säsongens första skiddag. Strålande solsken och några minusgrader gjorde att allt var superroligt.






Åhhhh! Precis så här skall en skiddag vara!

Men det var allt skönt att komma in till brasan och värma sig 

När vi skulle sätta oss vi ett bord så satt en man på kanten så jag och Alva frågade om det var ok för oss att slå oss ner. Vilket det naturligtvis var. Mannen var amerikan och  frågade oss var vi var i från och vi sa Sverige. Då sa han att hans fru var från Sverige och precis hade flyttat tillbaka till västkusten med deras son. Då sa Johan vi är också från västkusten, och frågade varifrån västkusten. Då sa mannen strax utanför Göteborg i ett litet samhälle som hette Kungälv. Ha, hur stor sannolikhet är det att träffa en amerikan i denna lilla skidanläggning just precis när både han och vi var där???? Typ 0%.
I alla fall, Johan och han började diskutera om var de bodde och pratade i termer om att om du svänger höger från Maxi och sedan tar vänster vid busshållplatsen osv... Det visade det sig att de bor endast några gator ifrån där Johan är uppvuxen. Är inte välden bra liten ibland?














Det var is på grenarna

Jag har hela världen och livet framför mig!




Skön dag som vi hoppas att de skall bli fler av framöver under våren.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar