tisdag 9 januari 2018

Bowling VS fotboll

Jag vet inte om jag håller på att bli gammal eller vad det är. Men även om jag skriver upp i min kalender så glömmer jag. Hmmm något jag skall börja oroa mig för? Jag hade stämt av med min väninna Mona i förra veckan om vilken dag vi skulle åka upp till Costco för att "storhandla". Hon har inte medlemskap till den affären och vill man då handla så måste man gå dit med någon som har ett kort. Och jag har!! I alla fall, det stod klart och tydligt i min kalender att hon skulle plocka upp mig vid 11 tiden i måndags förmiddag.
Jag började dagen som vanligt, lämnade av barnen på skolorna, promenad med Harry. Sen hem och röjde lite innan jag åkte till Luna för att promenera henne. Hade efter det tänkt åka förbi Jakobs skola och lämna in lite sushi till hans lunch och sedan åka direkt till bilskolan och lämna in alla Jakobs papper som Jakob och Johan fixade i fredags.
Så när jag precis lämnat av Jakobs lunch och var på väg till bilskolan typ 30 minuter bort så plingade det i min mobil och Mona sa att hon var typ 10 minuter sen.  Va?!, 😳Jösses henne hade jag helt förträngt. Så det var bara att åka hem och vänta på henne....
Inlämningen av Jakobs papper fick jag göra på eftermiddagen istället.


Idag tisdag hade Harry ett bokat besök hos veterinären för att ta nästa Rabies spruta och ytterligare en spruta. Sedan han kastrerades när han var 6 månader ( idag är han 15 månader), så skakar han som ett asplöv så fort vi kommer in i deras entré. Själva besöket gick snabbt och bra men han var skraj hela tiden och skakade, så i morgon skall vi börja träna.
Jag och Harry skall åka dit typ 2-3 gånger i veckan och bara gå in i entrén och så skall vi bara vistas där i några minuter och så skall han få något gott. Detta för att han skall kunna få positivare minnen därifrån och inte var så rädd. De är ju hur snälla som helst så varför han är rädd vet jag inte. Skall se om detta funkar, fortsättning följer...




Jakob är iväg med sitt team på bowlingstävling igen. De var i väg i går kväll också. Har kommit på att det är inte så dumt med bowling. I alla fall inte för mig, hahaha. Tänk er själv hur många år jag stått ute på en gräsplan i ur och skur och fryst häcken av mig medan jag nu kan sitta inne i värmen och bara ha det skönt samtidigt som jag hejar på laget. Han där uppe måste nog tycka att jag har varit förtjänt av detta efter alla år jag stått ut. Äntligen!

Alva skall strax upp till en restaurang i Nanuet och möta upp Hannah och deras andra kompisar. Hannah fyller 14 år  idag och har bjudit in alla sina närmsta vänner på middag där. Så gör vi här i USA 😬 Det kommer bli dyrt.....


Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar