onsdag 16 augusti 2017

Long Branch Beach

Även om jag har varit dassig, först ont i halsen som sedan övergick till någon slags förkylning och som satte sig i näsan och strax ovanför ögonbrynen så har jag emellanåt tagit det lugnt. Men inemellan mina lugna stunder så har vi varit uppe vid West Point och hikat lite i Bear Mountain state park. Då jag var lite dassig blev det ingen lång promenad utan bara runt Brooks lake. Efter den varma och fuktiga promenaden åkte vi ner till Highland falls för lite lunch. Väldigt mysigt ställe. Såg inga militärer den här gången. Men nästa gång blir det desto fler....




















Kamouflage groda :-)

Ingen avancerad lunch men mkt god!!




På lördagskvällen var vi hemma hos Ola och Per på lite grill och invigning av deras nya hus. Lovisa och Agneta är ju kvar i Sverige ett tag till så det blev bara vi 6 och Harry!

På söndagen hade vi bokat in med våra vänner familjen Marshall att åka ner till Long Branch beach för att hänga hela dagen. Harry hade jag bokat in hos Cathy, en av mina hundvakter. Han skulle hänga där med henne och hennes hundar hela dagen. När vi hämtade upp honom på kvällen var han helt slut så jag tror att han haft en busy dag.








Long Branch är en av New Jerseys största samhällen på New Jersey shore. Från och med 1860-talet och fram till första världskriget var det även det glamorösa samhället. Inget som vi såg röken av när vi var där men vi hade en väldigt VARM och skön dag på stranden där jag passade på att bada i havet tre gånger allt för att spola rent mitt system och jaga bort all förkylning. I dessa vågor fick jag både en och två kallsupar så jag antar att systemet är rensat nu. hahaha

Igår hade vi en kollega till Johan som arbetar nere i Charleston på middag. Hon skall jobba här uppe på huvudkontoret i två veckor. Vi var och besökte henne och hennes man när vi var nere i Charleston över Thanksgiving förra året. Det roliga är att hennes pappa är tillsammans med min gamla klasskompis Nicklas mamma och de är bosatta på Ellös, i vårt lilla samhälle hemma på Västkusten.
Världen är alla bra liten ibland!

kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar