fredag 11 augusti 2017

Jag är ingen drama queen men....

Idag är det fredag och vanligtvis tycker jag att det är den bästa dagen på hela veckan. Men inte idag, jag vaknade med världens ont i halsen. Så ont att jag själv börjar tänka i banor, kan det vara halsfluss? För jag är ju inte sjuk på något annat sätt, ingen feber, ingen snuva, inget ont i huvudet osv.
Så fram till lunchen nu har jag bara varit tyst för det gör för ont att prata. Och det händer nästan aldrig att jag är tyst menar jag. Känns både jobbigt och helt orealistiskt. Vad lugnt och skönt det är i huset. Betyder det att det är jag som ser till att det mullras och låter hela tiden eller är det så att mina barn blir alldeles förvirrade och ställda när det inte finns någon som pratar med dem, frågar dem något, säger nej hela tiden, eller tjatar på dem?!?
Hittills har allt gått i lugn takt, Harry har fått uträtta sina behov, jag har hinkar i mig både en och två och tre koppar te. Känner att det hjälper lite men bara för stunden. Och så har jag tagit två "day quil" får se om de hjälp till att pigga upp mig och få bort mitt halsont.
T.o.m när vi alla fyra åt lunch tillsammans var det tyst som i graven. Johan var hemma en snabbis på lunchen för att byta till sin lilla sportbil och för att få lite rester av smörgåstårtan som jag gjort till honom i går. Det var ju trots allt hans 44-åriga födelsedag. Hade bjudit över Ola och Per för lite smörgåstårta och jordgubbstårta också. Trevlig kväll!

I går morse blev det naturligtvis skönsång på sängen och paketöppning för Johan. Det paket som jag, Alva och Jakob väntade på att se reaktionen från var att vi köpt presentkort till honom på en riktig barbershop där han skall få en rakning med kniv. Stället är hyfsat nyöppnat och modernt och ägaren och de som jobbar där har alla skägg i olika former och väldigt välansade. Skall bli spännande att följa med Johan dit för detta måste ju förevigas.



Tre lager fyllning, skagenröra, pepparrotsröra och fetaost röra. Mums!

Detta är så toppen bra, får man blommar kommer de med en vas
och en "väska" att bära allt i.


Jordgubbs- och blåbärstårta!






Hoppas jag piggar på mig snart och kommer tillbaka i toppen form!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar