lördag 5 augusti 2017

Bemärkelsedagar nästan hela veckan

I tisdags den 1 augusti hade vi bott här i NJ i 3 år. Herregud vad igen går fort. Känns som om det var igår vi flyttade hit. Samma dag hade även Jakob och Johan en av sina namnsdagar - PER. Så dagen till ära gick vi ut och åt middag på "The saloon" i Pearl River. Jag har varit där förut men inte Johan och barnen. Inget speciellt ställe, hyfsad mat och hyfsade priser. De har dock en Chili som är gudomligt god.


Jag och barnen på Landvetter flygplats den 1 augusti 2014.
På väg till att flytta till Rivervale NJ.
Idag är Jakob mycket längre än mig (1,81m) och Alva är lika lång som mig. (1,71m)

Annars har vädret varit lite sisådär denna vecka. Lite regn och åska blandat med strålande solsken och klarblå himmel. Enda skillnaden/ likheten är att det har varit konstant varmt och fuktigt. Hövva!

Alva har hängt med kompisar en hel del denna vecka, skönt för henne och för mig och Jakob.....
Jag och Jakob har då istället passat på att sola, poola och läsa böcker. Känns lyxigt att kunna göra det på dagarna.




När det inte lästes så tittades det på mobilen....


Det är klart man skall ha en egen stol!!


Det är jobbigt att hänga vid poolen!!


I torsdags såg vi att Harry slickade sig lite väl mycket i baken och när jag tog mig en närmare titt så var han alldeles röd. Berodde det på att han badat i poolen nästintill varje dag? Att hans "säckar" i baken var fulla? Att han  ätit något konstigt? Det var inget vi vågade chansa på så jag ringde veterinären och fick komma upp och visa upp honom. De tog tempen och kollade och tömde hans "säckar" och konstaterade att det var absolut ingen fara med honom och naturligtvis var han ju inte röd när vi kom dit. Så vad det var, vet vi inte. Antagligen hade vi överreagerat men nu fick han ju tömt sina "säckar" i alla fall även om han inte tycker om det. Allt är bara bra med honom och då är jag lugn.

I går den 4 augusti på Harrys 10 månads dag var Harry och fixade till sig, klippte klorna och ansade pälsen och badade och fluffade till sig. Han blev lika fin som vanligt!!

På morgonen innan klippningen....

På kvällen åkte vi alla fem upp till Pearl River för att se Johan ställa ut sin bil igen. Riktigt trevlig kväll där vi köpte med oss lite pizza och satt mellan alla bilarna och åt "middag". Lagom varmt i skuggan så t.o.m Harry njöt av att få vara med på sin första bilutställning.







kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar