söndag 18 juni 2017

Min födelsedag

Jippi, alla Harrys papper kom tillbaka med UPS i torsdags förmiddag. Så nu känner jag mig lugn. I alla fall så lugn man kan bli med en känsla om att nu kan jag inte göra någonting mer utan bara vänta och se om det funkar...

Jakob gjorde sin sista dag på Pascack Valley High school i torsdags, han har nu gått ut första året som freshmen student, till hösten väntar Sophomore year. Så skönt med sommarlov!


Jakoben!


I fredags hade jag en hel lista på småsaker att göra. Det var ganska dåligt väder så det passade perfekt. Komplettera lite mat handling, gäller ju att inte köpa för mycket eftersom det bara är några dagar kvar tills vi åker hem. Tvätta min röda fina bil, nu glänser den så man blir nästan bländad när man tittar på den. Var på posten och gjorde en anmälan om att de skall hålla posten i 5 veckor när vi är i Sverige. Och mycket mer.
På kvällen kom Leo, Alison och Max hit igen för lite grill och bad i poolen. Nästa gång vi ser dem är antagligen på Ellös i sommar eller i deras hus i Göteborg, de skall ju flytta ill Sverige på 3-års kontrakt i slutet på juni. Ja, Volvo flyttar sina anställda lite kors och tvärs över världen.

I går den 17 juni var min dag, kanske inte bara min men i alla fall min födelsedag. För 43 år sedan dök jag upp på denna jord, ungefär tre och ett halvt kilo och ungefär en halvmeter lång.
Dagen började med skönsång på sängen tillsammans med lite paket. En god frukost hemma och en trevlig lunch ute med Johan, Jakob och Alva på ett av mina favvo hak här i närheten, Pj Finnegan:-)

Hela dagen gick min telefon varm, face time samtal, skype samtal, sms, hundratals hälsningar från nära och kära på Face book, kort och blommor. På kvällen hade vi bjudit med oss Ola och Agneta till ytterligare en pärla i vårt närområde, D'vine i Sparkill. Såååå god mat och mkt trevligt sällskap. En kväll som slutade med extra Champagne och kaka samt tårta hemma hos oss.
En heldag i kärlekens tecken, tusen tack!


Min goda fördrink, en ingefärsspetsad drink.
Kändes både nyttigt och hälsosamt! 


De andras persikoinspirerade fördrink med en liten eftersmak av grape.


Johan och Ola

Agneta och jag

Måste ju ladda med fisk.
Hälleflundra i en supergod sås.

Pioner, så vackra!


kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar