lördag 3 juni 2017

Inflyttningsfest

Efter mycket om och men fick vi ihop ett datum som passade de flesta av oss. Saknade bara två familjer. Dagen D var igår den 2 juni!
I vanlig Annika anda så fanns det så mycket mat att man nästan kunde göda hela Rivervale ;-) fast denna gången hade jag faktiskt fuskat lite. Jag vet, helt olikt mig som gärna vill laga all mat och bjuda på hembakt. Men jag fick inte tiden att räcka till så jag fick hjälp med lite catering av fyra olika sorters kycklingar eller rättare sagt lycklig tillredd på fyra olika sätt. Samt att jag köpte pajer och frukttårtorna. Men jag bakade trots allt chokladbollar som våra amerikanska vänner supergillar. Det som vi i Sverige kallar barnfika, hahaha.


I vanlig amerikansk anda så blev alla stående i köket,
 där maten var uppdukad som en buffé.


Men det är ju ganska trevligt att hänga kring maten och plocka lite hela tiden.




Det är tur man har stort kök!!


Harrys kompis Daryl var med och det funkade jätte bra.


Barnen hängde i poolen både innan och efter maten...




Lite fjäsk från Wendy

Har själv kanske blivit lite amerikaniserad,
då jag serverar på papptallrikar och med plastmuggar, hahaha.

Mycket trevlig kväll så innehöll mycket skratt, högt till tak med historier och skämt. Vi känner oss så lyckligt lottade som mött dessa fantastiska människor.


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar