onsdag 14 juni 2017

Bebisar överallt

I går var jag och Harry hos en "accredited" veterinär. Vet inte riktigt hur jag skall översätta det men det är i alla fall en veterinär som får godkänna och skriva på alla viktiga papper inför tex en resa utomlands. Vilket vi nu skall göra om bara 6 dagar, resa hem till Sverige alltså. I fem veckor skall vi bara gotta oss och umgås med alla nära och kära och äta en massa godsaker.


Vilken trevlig målning på receptionsdisken.


Harry satt och väntade vid dörren redan när vi kom in, på att få gå hem igen.
hahaha
I alla fall, alla papper blev underskrivna och jag skickade dem med UPS upp till Albany redan samma dag. Nu gäller det bara att hinna få tillbaka dem i tid innan vi åker.
Unni och barnen kom över för att bada i poolen och så grillade vi hamburgare. Det är ju så svårt att säga hejdå så vi försöker trycka in så många träffar vi kan innan dagen D då de åker vidare på nästa äventyr.


Idag onsdag blev en ganska hektisk dag. Började med hejdå fika med bästa Zilia som flyttar till Australien på lördag - för gott. Vi klarade oss båda från tårar men det var svårt att ge sista kramen. Man vet ju trots allt inte om det var sista gången vi sågs för evigt....
Jakob var ledig från skolan idag för de hade en "make up day"  vilket innebär att de som ville göra om ett prov, komplettera med material till projekt och så vidare, innan de sista betygen sätts hade möjligheten att komma in extra denna dag. Sista skoldagen för Jakob är i morgon torsdagen den 15 juni.

Vid 13 tiden körde jag hem honom till en av hans kompisar, Hope, för hon skulle ha ett poolparty med ca 30 kompisar. Så det blev ganska livat kan jag tänka mig.
Hämtade Alva från skolan när hon slutade vid 14.50, åkte med henne hem till våra förra grannar som har fått en bebis, sitt andra barn. Jag har naturligtvis sytt ett lapptäcke till bebisen och kött en massa bebiskläder. Det finns ju inget roligare än att handla till bebisar. Så mycket sött!

framsidan




Alltså det är ju en speciell känsla att hålla i en bebis.
Vi kanske skall skaffa en till? Nä, skoja bara. Aldrig i livet!

Synd att jag blev så stirrig på ögonen när Brody äntligen kollade in i kameran!

Storebror Luca fick naturligtvis också paket, en bok
och en grävmaskin med en borrmaskin till


När det var dags att hämta upp Jakob från poolpartyt så kom Ryan dit med sin nya lilla hundvalp Oscar, en 11 veckors Maltes. Hur söt som helst!
Harry och han kommer säkert bli polare till hösten när vi är tillbaka från Sverige igen. Han kan behöva några veckor på sig att växa till sig innan det är dags för en "playdate".


Oscar och Ryan

Är precis hemkommen från min och Jakobs sista tennislektion nu innan sommaren. Skall se till att få lite extra lektioner med coachen i augusti när vi kommer tillbaka igen.

Nu är det en dusch och natten som gäller.

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar