fredag 9 juni 2017

Sverigebesök

En gammal vän från vår tid i Belgien, (eller rättare sagt han är inte så gammal, lika gammal som jag 28;-) ) har spenderat några nätter hos oss. Han skulle ändå hit och jobba och passade på att besöka oss också. Alltid lika kul med besök!

Johan var på bilutställning med sin bil i söndags och kom hem med första priset i år också.  Bilen är fin och han har lagt ner mkt jobb på den också så den glänser.
På måndagen åkte han till Charleston för att jobba några dagar medan jag och barnen fick kämpa på här hemma.

Svenska nationaldagen kom och gick, märkte inte så mycket av den i år. Flaggan stod på bordet och vi försökte tänka lite extra på Sverige under dagen. Inte svårt när vi nu snart är där...jippi!





Hade min Israelisk/amerikanska vännina över på lite kvällsfika i onsdags. Hon ville hälsa på Harry och ta en titt på vårt nya hem och bara umgås. I vanliga fall brukar vi ju mötas ute för frukost tillsammans lite då och då men nu har hon börjat jobba så det hinns inte med.

I torsdagsmorse mötte jag och Harry upp Unni och Teddy i Rockleighskogen för att ta en härlig skogspromenad. Vi mötte en rysk kvinna med sin hund som hon räddat ifrån ett "shelter". Super trevlig och väldigt kunnig vad gäller hundar. 1,5 timme senare var vi klara och hundarna som sprungit lösa var hur geggiga som helst men så glada och såååå trötta. Så det var bara hem och dusch av honom och sen sov han i flera timmar.

Så glada över att ses igen...






Idag skiner solen från en klarblå himmel och jag har äntligen spenderat ute tid ute på altanen i solen. Nu skall jag iväg på lite ärenden innan det är dags att hämta barnen igen.
Skall ju på 50-års fest i morgon så det är lite att rodda med.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar