fredag 18 november 2016

En dag på stan

Idag är ingen vanlig dag, idag är vår svåger Fredriks 45 års dag. Grattis Freddan! I morgon Freddan är du närmare 50 år än 40 år ;-) (Detta kommer jag få äta upp när det är dags för min 45 års dag om mååååånga år)


Flaggan i topp för Fredrik!


Igår  ( torsdag)hade jag och Agneta bokat in oss på att vara med på en tv-inspelning inne på Manhattan med Rachael Ray. Hon är en kokboksförfattare som även har sin egen show med matlagningstips och roliga gäster. Efter att lämnat av barnen på skolorna och fått med Agneta i bilen så drog vi oss i hyfsad tid in till stan. Det vi inte hade räknat med var att det mer eller mindre var totalt stopp i trafiken från George Washington bron och in till 26th street där vi hade tänkt parkera. Stressade och med andan i halsen hann vi fram med typ 3 minuters marginal och insläppet hade inte börjat. MEN det var inte vår dag förutom all kö och all trafik fick vi inte komma in även om vi hade biljetter. De överbokar alltid i fall inte alla dyker upp, de vill ju trots allt ha en full publik vid inspelningen. Och detta visste vi om men som sagt trafiken kan man ibland inte styra över...
Jag blev väldigt besviken, även om vi fick nya biljetter med garanterade platser för en framtida show, och hade svårt att släppa det. Men Agneta var snabb och fick mig på andra tankar, så med en "backup" plan på ett konstmuseum några gator söderut spenderade vi vår dag.





Fantastisk utsikt från översta våningen inne på Whitney Museum of American Art. Nedan ser ni slutet av High line från ovan:-)



Ett konstverk???







Sverige inspirerad?







Ett konstverk gjort av Vax med levande ljus som brann i toppen.

Ser nästan ut som pixlar...


På en av våningarna hade de konstutställning iform av film/ video och ljud. Inte riktigt min grej men vi spatserade igenom våningen i alla fall.





Efter några timmar på museet tog vi en välbehövlig lunch på "Bubby's"mittemot museet. Härlig atmosfär och god mat. 

På vägen tillbaka till bilen passerade vi Efva Attlings smyckesbutik och fönstershoppade och hoppades få se henne i butik men icke sa Nicke. Vi stod och dividerade om vi skulle hinna ta oss en sväng in i hennes butik men hade bråttom tillbaka till parkeringen för tiden hade nästan gått ut.

Så vidare igen mot bilen, ca 100 meter ifrån Efva Attlings butik, vem möter vi inte då om inte EFVA ATTLING!!! Hon kom gåendes med en väninna på väg mot sin butik och medan vi stannade och vände oss om för att riktigt förstå om det var hon så gick hon in i sin butik.... Typiskt hade vi gått in i butiken och gått runt där i några minuter så hade vi kanske kunnat prata med henne. 

Men men, vi har sett henne i samband med sin butik och inte bara på "Showen med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström" som jag var på och inte bara på Appollo teatern med inspelningen av "En kväll i New York" som jag var på. Utan på gatan helt apropå.

Så det blev en ganska lyckad dag i alla fall!!

På kvällen mötte jag även upp mina väninnor för att fixa vårt hår igen, så nu är jag blondare och korthårigare igen!!

Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar