måndag 7 november 2016

Alva 13 år

Igår var dagen D då vår Alvis fyllde tonåring. Nu har vi inga barn i huset längre...
Som hon längtat efter att bli tretton år och nu är hon det. Kl 04.13 den 6 november 2003 kom hon ut till denna värld. Många grattiskramar Alva!!

Jag och Johan hade lite förvirringar på morgonen för natten mellan lördag och söndag skulle vi ställa om klockorna och glömde göra det på kvällen innan. Jag hade ställt kl på 07.00 för på helgen brukar vi inte vakna förrän vid 8 tiden så då visste jag att hon fortfarande skulle sova när vi kom in och sjöng för henne. Men när jag vaknade vid 05.30 var det redan ljust ute och både min mobil och klockan på tv:n visade 05.30. Men eftersom vi slagit om till 06.30 så var det min normala tid att vakna vilket gjorde att det inte var så konstigt att jag var vaken så tidigt. Jag låg och drog mig en stund innan jag väckte Johan och Jakob och så väckte vi Alvis med skönsång och en massa paket.



En nyvaken Alva!

Mössa och halsduk kanske kan behövas i vinter....

Alva hade bjudit in några kompisar till 14.30 för de skulle gå och fixa naglarna och sedan äta lite mat och tårta och hänga hemma hos oss efteråt.


Hannah, Alva och Emma

Kiera och Cathrine.
 Lyckad dag med många fina paket tyckte Alva. Hon var supernöjd.
På kvällen passade vi vår underbara nya kompis - Daryl. Det är våra vänners hund, han är bara 14 veckor gammal och vill gärna tugga på allt. Men så roligt at ha ett djur i huset, vi saknar verkligen det. Vet inte hur länge till jag kan motstå att skaffa en hund....




kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar